Mario Colucci milánói autómérnök 1966-ban gondolt egyet, és megtervezte az Abarth 1000 Sport Prototipót – egy könnyű, erős spider modellt. Amilyen kis darabszámban épült, olyan sikeres volt a versenypályákon.

Egy emberöltőt ugrott a múltba az Abarth 1
Egy emberöltőt ugrott a múltba az Abarth 2

Egy emberöltőt ugrott a múltba az Abarth

Egy emberöltőt ugrott a múltba az Abarth

Egy emberöltőt ugrott a múltba az Abarth 8
Egy emberöltőt ugrott a múltba az Abarth 9
Egy emberöltőt ugrott a múltba az Abarth 10
Egy emberöltőt ugrott a múltba az Abarth 11
Egy emberöltőt ugrott a múltba az Abarth 12
Fotó megosztása:

Most, 55 évvel később újraalkották a modellt, ám ezúttal egyetlen példányban, és nyilván úgy gondolták, hogy a formavilág magáért beszél, mert semmi érdemi információt nem közöltek az autóról azon kívül, hogy a hátsó tengely előtt egy 240 lóerős, 1742 köbcentiméteres négyhengeres motor dolgozik – azaz az Alfa Romeo 4C erőforrása.

Egy emberöltőt ugrott a múltba az Abarth 13

Ahogy elnézzük, az egész autó nyilvánvalóan a 4C átépítése, de ezzel nincs baj, hiszen az Abarth általában pont ezt csinálta a hőskorban is, méghozzá milyen jól!