Mindössze 25 példányban fogják gyártani azt a Viritech Apricale nevű, hidrogén üzemanyagcellás sportautót, amelyet a hamarosan piacra lépő Lotus Evija, a Tesla Roadster és egyéb, tisztán elektromos modellek ellenfelének szánnak.

Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában 1
Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában 2

Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában

Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában

Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában 11
Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában 12
Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában 13
Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában 14
Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában 15
Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában 16
Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában 17
Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában 18
Fotó megosztása:

A műszaki paraméterek egyelőre nem ismertek, de a cég a műfaj legfelső csúcsát célozza meg, így aligha túlzás, ha előzetesen 1000 lóerő körüli teljesítménnyel és 300 km/órát meghaladó végsebességgel számolunk.

Az Apricale 2023-ban kerülhet gyártásba, a cég évente 8-12 darabos szériával kalkulál. Nem ez lesz ugyanis az elsődleges tevékenységi körük, hanem hidrogén üzemanyagcellás rendszerek, illetve azokhoz tartozó vezérlő egységek fejlesztése és autóiparon belüli értékesítése: az Apricale csak egyfajta cégér, amivel ezt a kompetenciát népszerűsítik.

Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában 19

Valóban érdekes egyébként a Viritech által kifejlesztett technológia: hidrogéntartályukat ugyanis grafénból készítik el, méghozzá teherviselő elemként, ami kisebb tömeget, jobb helykihasználást, és általánosságban kedvezőbb teljesítménymutatókat eredményezhet.

A Viritech állítólag teherjárművet és családi crossovert is fejleszt, ugyancsak teherviselő elemként beépített H2-tartállyal. Előbbit Jovian, utóbbit Tellaro névre keresztelték, de ezekről ugyanannyit lehet tudni, mint az Apricale-ról – azaz semmit.

Hidrogén üzemű sportkocsi készülhet Angliában 20