A Volkswagen észak-amerikai motorsportpartnerei, Tanner Foust és a Rhys Millen Racing építették át a hátsókerék-hajtású elektromos crossovert.

Április 25. és 29. között (azaz most) zajlik az amerikai nemzeti terepverseny-szövetség, a NORRA ’Mexican 1000’ elnevezésű terepralija. A mexikói Baja-félszigeten megrendezett monstre futamon maga Tanner Foust vezeti a Rhys Millen Racing istálló által versenyautóvá átépített, tisztán elektromos ID.4 crossovert.

A hátsókerék-hajtású autó villanymotorja és 82 kWh kapacitású akkumulátora nem változott, de módosították a futóművét, valamint a vezetői környezetét. A vezérlő elektronika extra védelmet kapott az ütések, a por ellen. Klímaberendezés nincs a kocsiban, helyette bukókeretet, versenyüléseket és kiegészítő képernyőket építettek be.

A futóművet kb. 50 mm-rel emelték meg, a gyári 19 colos kerekeket szélesebb abroncsokkal szerelt, 18 colos felnikre cserélték, a hűtőt alaposan megemelték, a fenéklemezt 10 mm-es védőelem óvja az ütésektől.

Terepversenyen indul a Volkswagen villany-szabadidőjárműve 2

A Volkswagennek komoly múltja van a Mexican 1000-esen: 1967-ben a Bogár alapjaira épülő Meyers Manx  nyerte meg az akkor első ízben megrendezett futamot. Idén 1141 mérföldön (1835 km) zajlik a versenyzés, ebből 893 mérföldet (1435 km) terepen tesznek meg.

A sivatagban hordozható generátorról töltik a villanyautót; a környezetbarát üzemeltetés érdekében bioüzemanyaggal működtetik az áramfejlesztőt, amely az 50 kW-os töltőt ellátja árammal. A várakozások szerint a szakaszok 98 százalékát egyetlen feltöltéssel meg fogja tudni tenni az autó.

Terepversenyen indul a Volkswagen villany-szabadidőjárműve 3