Az 510 lóerős, soros hathengeres turbómotorral és nyolcfokozatú M Steptronic sebességváltóval szerelt BMW M3 Competiton és M4 Competition modellek idén júliustól speciális összkerékhajtással is megrendelhetők lesznek.

A hátsó kerekek közötti nyomatékmegosztást szabályozó aktív M differenciálművel kombinált M xDrive összkerékhajtási rendszer elektronikusan szabályozott, többtárcsás kuplunggal juttat meghatározott mennyiségű nyomatékot az első tengelyre. Alaphelyzetben csak a hátsó kerekek hajtottak, és amíg hátul van tapadás, ez nem is változik.

Összkerékhajtást kap a BMW M3 és M4 2

Az osztómű integrált kerékcsúszás-korlátozó funkciójának köszönhetően villámgyorsan bekapcsol, amint eltérés mutatkozik az első és hátsó kerekek forgási sebességében – a csúszást nem az egyedi hangolású menetstabilizáló és kipörgésgátló funkciók fogják meg, hanem az első kerekekre vitt hajtással szabályozza a rendszer, ügyelve arra, hogy azért kis mértékben túlpöröghessenek a hátsó kerekek.

Összkerékhajtást kap a BMW M3 és M4 3

Az M xDrive összkerékhajtás érezhetően fürgébbé teszi az autókat: a hátsókerék-hajtású modelleknél mért 3,9 másodperc helyett az M3 Competition és az M4 Competition összkerékhajtású kivitelei mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsulnak 0-100 km/órára. Az elöl 19, hátul 20 colos, feketére festett, kovácsolt könnyűfém kerekekkel szerelt modellekre egyedi keverékű versenyabroncsok is rendelhetők.

Összkerékhajtást kap a BMW M3 és M4 4

Az összkerékhajtású sportmodellek módosított első futóművet, áttervezett geometriát és egyedi kormányáttételt kaptak, továbbá a motor kenési rendszerét is átdolgozták.

Az M xDrive rendszer háromféle üzemmódban használható: az alapbeállítás (4WD) a hátsókerék-hajtás hangsúlyozása mellett a lehető legnagyobb tapadásra koncentrál. A 4WD Sport üzem még több nyomatékot juttat hátra, amiből határtartományon sem szívesen vesz el; ez az üzemmód kontrollált driftelést tesz lehetővé. Végezetül teljesen kiiktatható az első kerekek hajtása, és ezzel együtt a DSC is.

Összkerékhajtást kap a BMW M3 és M4 5

Ilyenkor egyedül az opciós M kipörgésgátló rendszer segíti a vezetőt, aki 10 fokozatban szabályozhatja a tapadás mértékét – a rendszer működése megegyezik a szimpla hátsókerék-hajtású modellekével. Az M xDrive üzemmódok ugyanúgy felprogramozhatók a kormánykeréken elhelyezett két M gombra, mint a motor, a lengéscsillapítók, a kormány, a fékrendszer és egyéb paraméterek beállításai.

Összkerékhajtást kap a BMW M3 és M4 6