Első pillantásra úgy tűnik, mintha a hetvenes évekből jött volna közénk a Hyundai Heritage Series Pony formatanulmány. Tudatos a kapcsolat: a Hyundai első típusát formázó koncepció a márka koreai látogató központjába készült, és pont az a feladata, hogy kapcsolatot teremtsen a márka múltja, jelene és jövője között.

Az 1975-től gyártott, Giugiaro tervezte Hyundai Pony volt a koreai autóipar első sorozatgyártású típusa, és a Heritage Series Pony nem csak nevében tiszteleg előtte. A matt ezüst ferdehátú karosszéria formavilága az eredetit idézi, de az archaizáló részletek modern technológiákat rejtenek. A kerékdobra szerelt tükrök valójában digitálisak, a kerek fényszórók LED pixelekből állnak, hogy az U alakú zárófények is.

Újraalkotta legelső típusát a Hyundai 2

Az utastérben klasszikus formákkal, minőségi anyagokkal találkozunk. A leglátványosabb részlet a műszeregység, amely megvilágított vákuumcsövekből áll; ezek jelenítik meg az adatokat – balra az energiaszintet, jobbra a sebességet. Ugyanakkor a sebességváltó klasszikus sémájú, de érintésérzékeny kezelőfelületet kapott, a kormánykerék egyetlen gomb: a hangvezérlést aktiváló kapcsoló található, és a mobiltelefonnak is jut hely.

Újraalkotta legelső típusát a Hyundai 3

A csomagtartóban egy nemesacél bőröndöt, abban pedig egy rollert találunk, hogy a parkolóból könnyen és kényelmesen jussunk el tényleges úti célunkhoz.

A hajtásláncról nem ejtett szót a Hyundai, de a műszerfali kijelző alapján elektromosat gyanítunk. Már csak egy kérdés maradt: vajon a Heritage Series elnevezést érthetjük-e úgy, hogy később további tanulmányokkal is visszatekint a múltba a cég?

Újraalkotta legelső típusát a Hyundai 4