Öt éve alatt háromszáz Bugatti Chiron épült a franciaországi Molsheim városában. A jubileumi példány egy Chiron Pur Sport, amiből viszont csak hatvan darab készül.

A kifejezetten extrém oldalgyorsulásra (magyarul kanyarodásra) tervezett, fix hátsó szárnnyal szerelt modellváltozat alapáron nettó 3 millió euróba (kb. 1,1 milliárd forintba) kerül, ami persze aprópénz a tavaly bemutatott La Voiture Noire 11 millió eurós (4 Mrd Ft) nettó árához képest. Igaz, abból nem is készítettek egynél többet, és az az egy is azonnal elkelt – és a híresztelések ellenére nem Christiano Ronaldo a szerencsés tulajdonos.

Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 2

Azt sem árulták el, ki rendelte meg a háromszázadik Chiront, azt viszont igen, hogy milyen kivitelben kérte autóját. A karosszéria fő színe a Nocturne, amit szürke karbonelemek egészítenek ki, míg az oldalajtó mögötti C motívum sötétszürke, ahogy a keréktárcsák is. A motorteret szénszálas panel fedi.

Az utastérben Beluga fekete bőr / Alcantara kárpitozást találunk, a fejtámaszokat egy táncoló elefánt grafikája díszíti.

Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 3

A 8,0 literes W16-os turbómotor adatai ismerősek: 1500 lóerőt és 1600 Nm-t kapunk, a fordulatszám-határoló 6900/percnél avatkozik közbe. A Chiron Pur Sport rövidebb áttételezésének köszönhetően az alap Chironnál is dinamikusabban gyorsul (0-100 km/órára 2,3 mp alatt, 0-200-ra 5,5 másodperc alatt, és nem egészen 12 másodperc kell csupán a 300 km/óra eléréséhez).

Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 4

A Chiron Pur Sport mellett idén Chiron Sport és Divo modellek is készülnek majd Molsheimben.