Öt éve alatt háromszáz Bugatti Chiron épült a franciaországi Molsheim városában. A jubileumi példány egy Chiron Pur Sport, amiből viszont csak hatvan darab készül.

Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 1
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 2

Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron

Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 20
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 21
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 22
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 23
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 24
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 25
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 26
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 27
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 28
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 29
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 30
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 31
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 32
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 33
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 34
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 35
Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 36
Fotó megosztása:

A kifejezetten extrém oldalgyorsulásra (magyarul kanyarodásra) tervezett, fix hátsó szárnnyal szerelt modellváltozat alapáron nettó 3 millió euróba (kb. 1,1 milliárd forintba) kerül, ami persze aprópénz a tavaly bemutatott La Voiture Noire 11 millió eurós (4 Mrd Ft) nettó árához képest. Igaz, abból nem is készítettek egynél többet, és az az egy is azonnal elkelt – és a híresztelések ellenére nem Christiano Ronaldo a szerencsés tulajdonos.

Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 37

Azt sem árulták el, ki rendelte meg a háromszázadik Chiront, azt viszont igen, hogy milyen kivitelben kérte autóját. A karosszéria fő színe a Nocturne, amit szürke karbonelemek egészítenek ki, míg az oldalajtó mögötti C motívum sötétszürke, ahogy a keréktárcsák is. A motorteret szénszálas panel fedi.

Az utastérben Beluga fekete bőr / Alcantara kárpitozást találunk, a fejtámaszokat egy táncoló elefánt grafikája díszíti.

Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 38

A 8,0 literes W16-os turbómotor adatai ismerősek: 1500 lóerőt és 1600 Nm-t kapunk, a fordulatszám-határoló 6900/percnél avatkozik közbe. A Chiron Pur Sport rövidebb áttételezésének köszönhetően az alap Chironnál is dinamikusabban gyorsul (0-100 km/órára 2,3 mp alatt, 0-200-ra 5,5 másodperc alatt, és nem egészen 12 másodperc kell csupán a 300 km/óra eléréséhez).

Elkészült a háromszázadik Bugatti Chiron 39

A Chiron Pur Sport mellett idén Chiron Sport és Divo modellek is készülnek majd Molsheimben.