Technológia és élet, feszültség és nyugalom, öröm és észszerűség: ezekhez hasonló ellentétpárok adják a Kia új formai filozófiáját, amely az emberiség és a természet kontrasztjából építkezik. Az alábbi videó ebbe a szemléletbe enged bepillantást:

 

Az új irányzat első képviselője az EV6, amelynek világpremierjére ugyan még várnunk kell néhány napot, ám a Kia már most közzétette az elektromos szabadidőjármű legfontosabb adatait.

Az autó ugyanarra az E-GMP moduláris elektromos padlólemezre épül, amire a Hyundai Ioniq 5, a cégcsoport másik elektromos szabadidőjárműve. Amíg a méretek nem ismertek, csak feltételezés, hogy a két autó egymás ikertestvére lesz – igaz, a Hyundai és a Kia igyekszik nem csak megjelenésükben, de hangolásukban is markáns különbséget tenni rokonmodelleik között.

A cégcsoport koreai, kaliforniai és német formatervezői központjaiban megalkotott EV6 képességeiről egyelőre nincsenek információk; annyi bizonyos, hogy új generációs fedélzeti kezelőfelületet alkalmaz, innovatív világítás-technológiával és online kapcsolódással.

A tervezők az optikai részletek mellett az aerodinamikára is ügyeltek, a levegőt elöl a sík fenéklemez alá terelik, míg hátul a tető kilépő élénél, valamint a szélvédő alsó szegélyénél kialakított, kettős szárny gondoskodik az örvénylésmentes légáramlásról.

Mostantól az ellentétek világában él a Kia 2

Az utastérben bőséges helykínálat, nagyfelbontású multimédiás és vezetőtájékoztató kijelzők, leegyszerűsített formavilág és felületek teremtenek szellős környezetet. A vezető előtt szélesvásznú digitális műszeregység húzódik, a gombok számát minimalizálták. Az ülések könnyűek és vékony vázúak (ez hozzájárul a kiválónak ígért helykínálathoz), a kárpitokat újrahasznosított műanyagból készítették.

Ha lenyűgöz a Kia formai filozófiája, és részletesen elmerülnél annak elemzésében, az alábbi videón keresztül megteheted: