Normál esetben markáns a különbség a ferdehátúak és a szabadidőjárművek között. Nem úgy a Chevrolet-nél, ahol a Bolt elektromos ferdehátú most egy azonos nevű, de szabadidőjárműnek mondott rokont kapott. Az újdonság azonban alig nagyobb az eddigi modellnél, ráadásul sem utastere, sem csomagtartója nem tágasabb, sőt…

  Bolt EV Bolt EUV
Teljes
hosszúság
(mm)
4145 4306
Teljes
szélesség
(mm)
1765 1770
Teljes
magasság
(mm)
1611 1616
Tengelytáv
(mm)
2600 2675
Nyomtáv
elöl/hátul
(mm)
1501/
1501
1511/
1511
Menetkész
tömeg
(kg)
1628 1669
Csomagtartó
kapacitása
(l)
470/
1614
462/
1611
Fejtér
elöl/hátul
(mm)
1018/
962
1016/
960
Lábtér
elöl/hátul
(mm)
1124/
915
1124/
993
Válltér
elöl/hátul
(mm)
1388/
1340
1387/
1320
Csípőtér
elöl/hátul
(mm)
1303/
1286
1305/
1275
Két majdnem teljesen egyforma villanyautó a Chevrolet-től 2
Két majdnem teljesen egyforma villanyautó a Chevrolet-től 3

Arra persze ügyelt a Chevrolet, hogy valamivel mégis feljebb pozicionálja a Bolt EUV-t: ez lesz az első olyan Chevy, amely megkapja a General Motors ’Super Cruise’ névre keresztelt önvezető technológiáját. Ennél nem muszáj markolni a kormányt, de nézni kell a forgalmat, különben letilt a vezérlés.

Két majdnem teljesen egyforma villanyautó a Chevrolet-től 4

A modellpáros kétfunkciós töltőkábelt kap, amellyel háztartási (Észak-Amerikában 110 voltos) aljzatból és 7,2 kW-os fali töltőboxról (=240 V) is tölthető az autó. A legnagyobb váltóáramú töltési teljesítmény, amit az autó elbír, 11 kW; és persze van egyenáramú tölthetőség is, de a teljesítményt nem árulják el. Mindenesetre a 65 kWh kapacitású Li-Ion akkucsomag 30 perc alatt 160 kilométerre elegendő töltést tud felvenni – a Bolt EUV esetében ez 153 km.

Két majdnem teljesen egyforma villanyautó a Chevrolet-től 5

A két modell egy töltéssel 416, illetve 402 kilométert tud megtenni. Az akkumulátor egy darab 150 kW (204 LE) teljesítményű, 360 Nm nyomatékú villanymotort hajt meg. Végsebességről, gyorsulásról nem ejt szót a gyártó.

A műszeregység egy testre szabható, 8 colos digitális egység. Az utastérben 10,2 colos érintőképernyő, integrált klímavezérlő szervek, friss műszerfal és megújult ülések fémjelzik a 2022-es modellévet. Az eddig használt váltókart nyomógombok váltották ki, és van még egy új gomb, ami erőteljes regeneratív fékhatást aktivál, így az autók a fékpedál érintése nélkül vezethetők.

Két majdnem teljesen egyforma villanyautó a Chevrolet-től 6

Ha videón is megnéznéd a Chevrolet elektromos modellpárosát, kattints ide. Itt pedig azt mutatjuk meg, mennyire zavarba ejtően egyforma a ferdehátú és a szabadidőjármű.