Ki tud megjegyezni címeket, pláne koordinátákat? És ki hajlandó ezeket lediktálni, feljegyezni, majd beírni? Márpedig ezek nélkül a legjobb navigációs rendszer sem ér sokat.

A néhány éve útjára indított What3Words zsenialitása, hogy az egész világot négyzetrácsokra bontotta, és ezekhez random szócsoportokat rendelt hozzá.

A Vezess szerkesztőségének bejáratát például a ///költők.értelmes.átfogó szósor jelzi – ha angol ügyfelet várunk, neki a ///rooster.music.curving címet adjuk meg, ami ugyanoda vezet, csak számára könnyebben értelmezhető, míg kínai vendégeinket a ///扶椅.收看.涨跌 cím igazítja útba.

Az az igazi persze, ha ezt az autónk is érti, ezért egyre több autógyártó vértezi fel új generációs multimédiás rendszerét ezzel a funkcionalitással. Legutóbb a Mercedes EQA és a Ford Mustang Mach-E – két elektromos crossover – kapta meg a szolgáltatást, amely akár szóban kimondva is tudja értelmezni a parancsot (magyarul sajnos nem értenek), ráadásul elég intelligensek ahhoz, hogy tudják: ha a megadott cím mondjuk 800 kilométerre van tőlünk, míg egy nagyon hasonló hangzású cím alig 10 kilométerre fekszik, felajánlják, hogy talán mégis inkább az utóbbihoz kalauzolnak el bennünket.

(példa: míg a ///költők.értelmes.átfogó Budapest harmadik kerületében van, a ///költő.értelmes.átfogó az Egyesült Államokban, a ///költők.értelmesen.átfogó pedig Szardínia szigetén.)

A Mercedesnél egyébként az összes olyan új generációs modell tudja a funkciót, amelyet az új MBUX infotainment rendszerrel szereltek fel, a Fordnál a Sync 3 AppLinkhez kapcsolódik a lehetőség, de a Mitsubishi és a Tata sem hagyja cserben a szavakkal navigálni szerető ügyfeleket. Sőt, már a motorkerékpárok világában is gyökeret vert a technológia, a Triumph modelljei is így navigálnak – már amelyiken van GPS.