Ha órákig nézzük, akkor sem fedezzük fel a különbséget az eddigi és az új CX-5 között – mivel hogy nincs, legalábbis kívül.

Annál több a fejlődés a lemezek alatt. Az utastérben gyorsabban reagáló, tisztább képet adó 10,25 colos központi képernyőt találunk, illetve kibővült az online funkciók választéka is, amelyeket a MyMazda alkalmazáson keresztül érhetünk el. A távolból kapcsolgathatjuk a központi zárat, lekérhetjük az autó tartózkodási helyét, előre felprogramozhatunk navigációs úti célokat, lekérhetünk egy műszaki diagnosztikai tájékoztatást, szervizidőpontot foglalhatunk, bekapcsolhatjuk a riasztót, vagy hívhatjuk az asszisztencia szolgáltatást.

Új motor nincs, vannak azonban változások: módosították például a gázpedál működését, így pontosabban adagolható a gáz, javult a motor gázreakciója, gyorsabban működik a hatfokozatú automata váltó, és mindezekkel összefüggésben csökkent a széndioxid-kibocsátás. Szintén ez utóbbi eredményezi, hogy a 184 lóerős dízelmotor mostantól elsőkerék-hajtással is rendelhető.

A 2021-es modellév esztétikai újdonsága két limitált széria. A Homura különkiadás, amely kívül-belül feketében pompázik, egyedi kárpitozását piros öltések díszítik, presztízsét pedig 19 colos keréktárcsák emelik. A Mazda márka századik születésnapjára kiadott, különleges sorozat gyöngyházfehér fényezéséhez pedig borvörös belső szőnyegek és bőrkárpit társul.

Megújult a Mazda nagy szabadidőjárműve 2