A Rolls-Royce első számú embere még ősszel jelentette ki, hogy hibridek helyett tisztán elektromos járművekben gondolkozik a cég. Most állítólag egy akkumulátoros elektromos prototípus tűnt fel a vállalat kutatási-fejlesztési központjában, ráadásul levédették a Silent Shadow típusnevet – mindez pedig elég egyértelműen utal arra, hogy a Rolls-Royce hamarosan bemutathatja első villanyautóját.

Korábban több tanulmányt is láthattunk már a márkától, amelyben nem kapott helyet belső égésű motor. A 2011-ben bemutatott 102EX nem volt több egy átdolgozott Phantomnál, amelynek hátsó kerekét kettő, egyenként 145 kW (198 LE) teljesítményű villanymotor hajtotta, a kombinált forgatónyomaték 800 Nm volt, A 71 kWh kapacitású akkumulátor-csomag teljes feltöltéssel 200 kilométeren át hajtotta az autót, amely 8 másodperc körül gyorsult 100 km/órára, végsebességét pedig 160 km/órában korlátozták.

Ennél sokkal különlegesebb volt a 2016-os 103EX, amely az autóépítés minden írott és íratlan szabályát felrúgta, hajtásláncáról ellenben csak annyit közölt a gyártó, hogy emissziómentes.

A hamarosan megvalósulni látszó valóság valahol a kettő között lehet: általános vélekedés szerint a BMW i7 elektromos szuperszedán átirata lehet a Silent Shadow – kérdés, hogy ez hol helyezkedik majd el a Ghost és a Phantom viszonylatában.

Az sem kizárt egyébként, hogy a Silent Shadow-t megelőzi a Cullinan elektromos verziója: a villanymotoros szabadidőjármű 500 kilométeres hatótávolsággal és összkerékhajtással logikusan illeszkedne a piaci trendekhez.

Villanyautót fog építeni a Rolls-Royce 2