Be kell látni, a vándorló elektronoké a jövő, 389 lóerős lesz a villanyos luxus első úttörője a Rolls-Royce Phantom EX102.

Be kell látni, a vándorló elektronoké a jövő, 389 lóerős lesz a villanyos luxus első úttörője a Rolls-Royce Phantom EX102.

Úgy tűnik a Genfi Autószalon az ékes bizonyítéka annak, hogy eljött az elektromos autók kora. Nincs apelláta, ha egy olyan nagy múltú luxusmárka, mint a Rolls-Royce jelenti be, hogy ők bizony villanyautót fejlesztenek, akkor be kell látni, a vándorló elektronoké a jövő.

A 102EX kódjelet kapott Phantom nem kerül gyártásba, viszont sokat segít majd a minden igényt kielégítő elektromos autó kifejlesztésében. A kiállítás után egy évig gyűjtik a tesztkilométereket, és az adatokat, fagyban és aszaló melegben, hogy képük legyen arról, mennyi bizsere kell egy ilyen kényeztető masztodon mozgatásához.

Némi konkrétumot szerencsére sikerült elcsípni, a 102EX a hajtásláncot kivéve minden tekintetben megegyezik majd a benzines testvérrel, tehát a fényűző luxus több tonnájáról nem kell lemondani egy milliárdosnak sem. Kívül is csak a féltöltöttséghez mérten kéken derengő márkajel hívja fel magára a figyelmet.

Ezzel szemben a lemezek alatt igazi forradalom készül. Két elektromos motor gondoskodik a hajtásról, 389 lóerős összteljesítménnyel. Ez az érték ugyan elmarad a benzines testvér mutatóitól, de nyomatékban már többet kínál a villanyverzió, 750 helyett 800 Newtonmétert. A dinamika szintén nem veheti fel a versenyt a benzinpusztító testvérrel, a fehér kesztyűs sofőr csak 8 másodperc alatt tudja felvenni a százas tempót, és a 160 km/h-s végsebesség miatt a belső sávos alázásról is le kell mondani.

A mindkét tengelyt hajtó motorok az eddigi legnagyobb autóba épített akkumulátorcsomagból kapják a kraftot, és mint minden villanyautónál, ebben az esetben is itt érdemes hosszasabban időzni.

A csomag 96 különálló lítium-magnéziumoxid cellából áll, és nem nyalnánk meg, mint régen a lapos elemet, mert a 338 Volt feszültség és a 71 KWh kapacitás kevés jót ígér az emberi szervezetnek. A nagy teljesítmény mellett a fő kérdés a töltés megoldása, és ebből a szemszögből is jövőbe mutató megoldásokra törekszik a Rolls-Royce. A konnektoron történő nyolc órás gyors töltés mellett már vezeték nélküli, indukciós töltési lehetőséget vizionálnak. Ehhez persze megfelelően kiépített hálózat is kell, de az ötlet nem tűnik teljesen elveszettnek.


A Rolls-Royce kiemelte, ez a Phantom nem kerül gyártásba, csak a tapasztalatgyűjtést szolgálja, választ várnak arra a kérdésre, hogy milyen villanyautóra vágynak azok, akiknek mindegy mennyi üzemanyagot füstölnek el az utakon.