Akárki nyer, a 2021-es Dakar-ralinak a Bahrain Raid Xtreme lesz a sztárja, kisebb részben a Prodrive által tervezett Dakar T1 versenyautó (összkerékhajtás, 400 lóerős 3.5 V6 turbómotor, 1,8 tonna, 500 kilométeres hatótávolság), nagyobb részben a két sztárpilóta, Nani Roma és Sébastien Loeb miatt.

Ezt a stábot támogatja a Land Rover két darab szériakivitelű Defender 110-essel, amelyek amolyan mozgó bázisállomásként állnak a pilóták, a csapatorvosok, valamint a kiszolgáló személyzet rendelkezésére: konyhaként és hálófülkeként fog szolgálni a két autó.

A Dakar nem idegen terep a Land Rover számára: a legelső Párizs-Dakar ralit (1979) egy Range Rover nyerte meg, majd 1981-ben újra diadalmaskodtak – igaz, azóta eltelt negyven év.

Visszatér a Dakarra a Land Rover 2

Alain Génestier, Joseph Terbiaut és Jean Lemordant az 1979-es Párizs-Dakar ralin (sajtófotó)

Mindkét Defender 110-est 400 lóerős mild hibrid benzinmotor hajtja. Az autók expedíciós tetőcsomagtartót, sznorkelt, kerékív-borítást, valamint külső szerszámtartó dobozt és oldalsó, lenyitható létrát (azaz bárki által megvásárolható Explorer csomagot) kapnak.

A Defender 100 P400 akár 900 kilóval terhelhető, legnagyobb megengedett dinamikus tetőterhelése 168 kg, így bőven elbírják a csapat felszerelését.

Visszatér a Dakarra a Land Rover 3

Forrás: Land Rover