Jaebum Choi idén tavasszal, a koronavírus-pandémia kellős közepén fogott hozzá a Nissan GT-R jövőjének megalkotásához. Mondhatnánk, hogy az USA-ban pusztító járvány hatására született meg benne a gondolat, hogy sofőr nélkül képzelje el a jövő autóját, de valójában a Nissan GT-R(x) 2050 tanulmány, bár alig több mint 2,9 méter hosszú, és csupán 66 cm magas, ember vezette sportkocsi.

A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 1
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 2

A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk

A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk

A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 8
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 9
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 10
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 11
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 12
Fotó megosztása:

Épp csak az az ember nem az autóban ül, hanem rajta, és hasal. Szokásos kezelőfelület nincs: az autó a Nissan B2V, azaz a jármű és az emberi agy közötti, közvetlen kapcsolatot teremtő technológiáját alkalmazza. Ez a technológia még nem létezik, de a Nissan komolyan gondolja, hogy a jövőben fizikai kezelőszervek nélkül, pusztán akaratunkkal vezérelhetünk bizonyos járműfunkciókat. Fejünket sisakostól egy VR csatolóba süllyesztjük, így környezetünket kiterjesztett valóságként élhetjük meg.

A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 13
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 14

A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk

A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk

A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 33
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 34
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 35
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 36
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 37
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 38
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 39
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 40
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 41
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 42
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 43
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 44
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 45
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 46
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 47
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 48
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 49
A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 50
Fotó megosztása:

A tanulmány tulajdonképpen hordható jármű, olyan, mint egy külső váz (exoskeleton), épp csak nem terheket emelgetünk vele, hanem száguldunk. Száguldani pedig – legalábbis, ha az ember Nissanban gondolkodik – a GT-R-rel lehet a legjobban, ezért a furcsa koncepciójármű a sportkupé hátsó lámpáit, illetve Nismo sávozását idézi.

Az autó manőverezését segíti, hogy az abronccsal egybeépített kerekek gyakorlatilag egy gömböt formáznak, így a tanulmány egy helyben képes megfordulni. A leszorítóerőt aktív szárny növeli, ha szükséges; ki- és beszálláshoz (azaz ráfekvéshez és felkászálódáshoz) a szárny összecsukható.

a videó a hirdetés után indul