Nagykereskedelmi mennyiségű króm, szájharmonika stílusú hűtőrács, egymásra pakolt, szögletes fényszórók: ezek egyértelműen a késő hetvenestől a kora kilencvenes évekig (mármint a XX. században) gyártott amerikai haszonjárművek jellegzetes stíluselemei.

Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 1
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 2

Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani

Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani

Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 18
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 19
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 20
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 21
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 22
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 23
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 24
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 25
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 26
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 27
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 28
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 29
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 30
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 31
Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 32
Fotó megosztása:

Ez az autó mégsem akkor készült, hanem napjainkban – egészen pontosan 2021 nyarán kezdik majd gyártani. Elkövetője az a Mitsuoka, amely épített már harcsaarcú Honda NSX-et, Morgan-fejű Mazda MX-5-öst, és öreg Jaguarra hajazó Nissan Micrát. Ezekhez a bizarr alkotásokhoz képest (bár az MX-5 egészen vagány lett) a Mitsuoka Buddy formavilága kifejezetten harmonikus, kiegyensúlyozott (a farra applikált fürdőszoba-tükörtől azért megszabadulnánk.)

buddy-rear

A rengeteg egy- és kéttónusú színben, modern és retro hatású keréktárcsákkal, aszfalt- és terepabroncsokkal egyaránt rendelhető Mitsuoka Buddy alapját az aktuális Toyota RAV4 adja. Az előre dőlő orr (ami miatt jó 13 centivel hosszabb lett a jármű) jót tesz az autó stílusának, az agresszív arculatot elegánsabbá, izgalmasabbá teszi – különösen, ha jól választunk színeket.

ezgif-5-728f64835af0
Amilyen látványosak a külső változások, annyira minimális az eltérés a lemezek alatt. Az üléseket újrakárpitozták – és ennyi. A műszaki tartalom is változatlan, az autó kétliteres benzinmotorral és 2,5 literes hibridként egyaránt elérhető; a plug-in hibrid variáns egyelőre nem szerepel a palettán.

Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 35

Honnan szereztek pedálos Moszkvicsot Japánban?

Évente 150 darabot (jövőre még csak 50-et) készül építeni a Buddyból a Mitsuoka, mindet kézzel. Ez persze nem olcsó: a Buddy ára 70 százalékkal magasabban indul, mint az alapkivitelű Toyota RAV4: 2,7 helyett 4,7 millió jent (átszámítva kb. 13,5 millió forintot) kell kifizetni az autóért. Mindegy is, mert a Buddyt csak Japánban, csak jobbkormányos kivitelben forgalmazzák.

Ezt az öreg autót jövőre kezdik gyártani 36

A példakép: Chevrolet K5 Blazer (1980-1982)