Vannak a MINI Countrymannek terepjárós vonásai, de azt kár volna tagadni, hogy alapvetően aszfaltra szánt szabadidő-autó. A BMW keresztmotoros platformjára (UKL) épülő nagy MINI távoli rokona azonban sikerrel szerepel a Párizs-Dakar terepralikon, ezért a versenyautót felkészítő X-raid kicsit reszelt az utcai változaton is.

40 mm-rel növelték a Countryman hasmagasságát, ami már érzékelhető változás minden szempontból, hiszen ezzel nem csak a kiállása lett terepképesebb, de nőttek a terepszögek is. Ezeket a kerekeket kifejezetten terepralis felhasználásra tervezték, ezért került rá a külső gyűrű, mely megvédi a gumit és lehetővé teszi, hogy sérülés esetén ne kelljen a teljes kereket cserélni.

Terepgyakorlaton a MINI Countryman 2

2,0 literes, négyhengeres turbómotor van a Countryman Cooper S-ben, mely a korábbi 192 lóerő helyett már csak 178 lóerős. Az összkerékhajtású, automataváltós verzió 7,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de ez így az erdőben bóklászva nem igazán lényeges: