Elsőként lépett piacra mint prémium elektromos kisautó: a BMW i3 gyártásának hetedik évére elérte a 200 ezres gyártási darabszámot.

Jubilál a műfajteremtő kisautó 1

A kétszázezredik BMW i3 a gyár központi épületében (további képekért kattints!)

Az ünnepi példány Fluid Black metálfényezéssel, iBlue dekorbetétekkel készül egy szászországi vásárló számára. Az autó a nagyobb teljesítményű, 185 lóerős i3s variáns.

Az i3 mindvégig kizárólag Lipcsében készült a BMW első tisztán elektromos típusaként, egyben az első olyan BMW, amelynek karosszériája teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült.

Jubilál a műfajteremtő kisautó 2

Így épül a szénszálas karosszéria (további képekért kattints!)

Ennek a karosszériának az alumínium vázzal, valamint a hajtáslánccal (villanymotor, akkumulátor, vezérlés) történő összeépítése nagyjából fele annyi időt vesz igénybe, mint egy átlagos belső égésű motorral szerelt autó összeszerelése. Ráadásul a lipcsei üzem ma már 100 százalékban CO2-semlegesen működik.

Jubilál a műfajteremtő kisautó 3

A karosszéria találkozása a hajtáslánccal (további képekért kattints!)

Érdekesség, hogy a BMW i3s hajtáslánca egy az egyben került át a MINI Cooper SE villanyautóba. Nem ez volt az egyetlen fejlesztés az évek során: az eredetileg 22,6 kWh kapacitású akkumulátor időközben 42,2 kWh-osra nőtt, anélkül, hogy beépítési mérete változott volna – ennyit fejlődött az évek során az akkutechnológia.

Jubilál a műfajteremtő kisautó 4

Végső összeszerelés (további képekért kattints!)

A német autóklub 2019-es felmérése szerint a BMW i3 fenntartási költségei mintegy 20 százalékkal alacsonyabbak, mint egy hasonló teljesítményű belső égésű motorral szerelt, hasonló felszereltségű más BMW modellé.

Forrás: BMW
Kapcsolódó címkék: BMW BMW i3 i3 városi autó villanyautó