Az év első kilenc hónapjában 21,7 százalékkal kevesebb új autót adtak el Magyarországon, mint 2019 azonos időszakában, derül ki a Datahouse elemzéséből. A visszaesés áprilisban és májusban volt a legnagyobb, és bár szeptemberre magához tért a piac, még nyáron is komoly veszteségeket szenvedtek el az importőrök.

 2020.2019. 
január10 1149 716+4,1%
február11 07711 229-1,4%
március11 47713 394-14,3%
április6 18212 421-50,2%
május6 47114 213-54,5%
június10 35413 575-23,7%
július12 04515 285-21,2%
augusztus10 92315 618-30,1%
szeptember11 4499 654+18,6%
Összesen90 092115 105-21,7%

Ami a márkák versengését illeti, a zsugorodó piacon eltérő sikerrel boldogultak a szereplők. Ennek ellenére nem borult fel teljesen a sorrend: a Toyota és a Dacia sokat lépett előre a Top 10-ben, az Opel pedig megdöbbentő mértékben esett vissza, de a többiek többé-kevésbé megőrizték pozíciójukat. Gyakorlatilag elfogyott azonban a Suzuki előnye: nem egészen 400 autóval adtak el többet, mint a második helyen álló Toyota, míg tavaly két és félszer (!) annyi Suzuki talált gazdára, mint Toyota.

Nagyot bukott, mégis vezet a Suzuki 1

Nem volt azonban ez egyértelmű: a Suzuki 54 százalékkal, a Škoda majdnem 19-cel, a Renault közel 24 százalékkal kevesebb autót adott el, így az Opel 58,5 százalékos visszaesése egyáltalán nem kirívó  – más kérdés, hogy ennek mi lett az eredménye.

Helyezés
(2019)
Márka 2020.
01-09.
2019.
01-09.
Változás
%
2020.
01-09.
piac-rész
1. (1.)Suzuki 9 35620 391-54,1%10,4%
2. (5.)Toyota 8 9937 947+13,2%10,0%
3. (2.)Ford 7 92410 342-23,4%8,8%
4. (7.)Dacia 7 6287 093+7,5%8,5%
5. (4.)Škoda  7 4159 133-18,8%8,2%
6. (6.)Volkswagen 7 2997 656-4,7%8,1%
7. (8.)Kia 4 5575 453-16,4%5,1%
8. (9.)Renault 4 1115 395-23,8%4,6%
9. (10.)Fiat 4 0283 985+1,1%4,5%
10. (3.)Opel 3 9189 446-58,5%4,3%
Forrás: Datahouse, Smarter Media
Kép(ek) forrása: Getty Images