Hamarosan bevetésre kész a Corsa-e Rally, az Opel saját rali márkakupájára fejlesztett, elektromos versenyautó. Az ADAC Opel e-Rally Cup elvileg az első ilyen jellegű széria a világon. Mivel pedig – mint minden ilyen jellegű bajnokságban – sorozatgyártású autókból kialakított járművekkel versenyeznek majd, a gyártó igyekszik azokat az értékeket és tulajdonságokat kihangsúlyozni, amelyeket a közúti modelleknél is fontosnak tart.

Most például elárulták, mennyire lesz biztonságos az elektromos raliautó. Egy szóval: nagyon.

Az alapot, ugye, a szériamodell adja, annak új generációs, szilárd vázszerkezetével, valamint a padló alatti akkucsomagot védelmező, a karosszériát még tovább merevítő acélkerettel. Ezt egészítették ki egy kétrészes, 5 mm vastag alumínium lemezből vágott alsó védőburkolattal.

Külön szabvány szabályozza az elektromos járművekkel szemben támasztott biztonsági elvárásokat, a tűzvédelemtől kezdve a minimális szigetelésen át az akkumulátorok mechanikus behatások (rezgések, ütősek, hőhatások) és elektromos terhelés (rövidzárlat, túltöltés, mélymerülés) elleni védelméig.

A Corsa-e Rally olyan speciális tűzoltó berendezést kap, amely elektromosan szigetelő oltóanyagot szór ki, így – mivel gyúlékony üzemanyag egyébként sincs a fedélzeten – a tűzveszély jelentősen alacsonyabb, mint egy belső égésű motorral szerelt autó esetén.

A nagyfeszültségű (434V) hálózat persze nem játék, ezért ha bármilyen szigetelési probléma lépne fel, azonnal riaszt a fedélzeti ellenőrző rendszer; az autó kívülről és belülről egyaránt áramtalanítható. Balesetben ez automatikusan megtörténik, nem egészen egy másodpercen belül.

A biztonságnak egyébként az emberi oldalával is foglalkoznak a szervezők és a fejlesztők: külön oktatásban részesítik a kiszolgáló személyzetet, a versenybíróktól kezdve a parc fermé dolgozóiig. Ők különböző, színkóddal jelölt jogosultságot kapnak; a versenyautók komponenseihez csak a legmagasabb szintű jogosultsággal rendelkező, megfelelően képzett emberek nyúlhatnak hozzá.

Forrás: Opel