Kezd kuszává válni a Volkswagen kompakt szabadidőjármű kínálata. Az új Taro sok, hasonló méretű modell között landolt a globális palettán, ám ha a kínai Tharut nem is vesszük figyelembe, a Tiguan rövid kiadása akkor is szinte milliméterre ugyanakkora, mint az újdonság: ez (valamint az, hogy a gyári kommunikációban következetesen Tiguant írnak, miközben a Tiguan Allspace-re gondolnak) arra enged következtetni, hogy az alapkivitelű Tiguannal nincsenek hosszú távú tervei a gyártónak.

 

  VW
Tharu
(Kína)
VW
Taro
(USA)
VW
Tiguan
(USA)
VW
Tiguan
(EU)
VW
Tiguan
Allspace
(USA)
VW
Tiguan
Allspace
(EU)
Hosszúság
(mm)
4453 4465 4486 4486 4701 4701
Szélesség
(mm)
1841 1842 1839 1839 1839 1839
Magasság
(mm)
1632 1636 1658 1654 1665 1674
Tengelytáv
(mm)
2680 2690 2681 2677 2790 2787

Az autót 160 lóerős, 249 Nm-es, másfél literes benzinmotor hajtja, a váltó nyolcfokozatú automata vagy hétfokozatú DSG – az előbbi csak első-, az utóbbi csak összkerékhajtással társítható.

Még egy kompakt szabadidőjármű a Volkswagentől 2

A Taos a VW legújabb vizuális arculatát alkalmazza, beleértve az első logóból kiinduló fénysávokat, ugyanakkor a Tiguan és az Atlas rokonságát sem tagadja. A szögletes kerékívekben 17 colos kerekek forognak, a 18 és 19 colos tárcsák opciósak. A csomagtartó alaphelyzetben 796, a második üléssort ledöntve 1877 literes – ezek észak-amerikai szabvány szerint mért értékek, így gyanús, hogy az alapadatot is a plafonig, nem pedig a kalaptartóig  számolták.

Még egy kompakt szabadidőjármű a Volkswagentől 3

A beltérben nincsenek meglepetések; miközben egy sor kényelmi tétel feláras, már nem kérnek plusz pénzt a digitális műszeregységért és a fedélzeti wifiért.  Szintén szériafelszerelés számos vezetőtámogató funkció, a ráfutásos ütközést megakadályozó automata vészfékezéstől a dugókövető tempomaton át sávban tartó rendszerig.

Még egy kompakt szabadidőjármű a Volkswagentől 4

A modell 2021 nyarától kerül forgalomba Észak-Amerikában; addig még akár az is kiderülhet, hogy nálunk is lecseréli a Tiguant a Volkswagen.