Választhatóan 381 vagy 462 lóerős rendszerteljesítménnyel érkezik az Audi Q8 plug-in hibrid verziója. A háromliteres, hathengeres benzinmotor mindkét esetben 340 lóerős, forgatónyomatéka 450 Nm. A villanymotor 100 kW (136 LE) teljesítménye is fix, más azonban a két modellvariáns hangolása, így máshol érvényesülnek a csúcsok.

Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 1
Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 2

Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója

Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója

Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 11
Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 12
Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 13
Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 14
Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 15
Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 16
Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 17
Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 18
Fotó megosztása:

A nagyobbik modell, az Audi Q8 60 TFSI e quattro 700 Nm-t tesz le az asztalra, álló helyzetből 5,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Az Audi Q8 55 TFSI e quattro beéri 600 Nm-rel, álló helyzetből 5,8 másodperc kell neki 100 km/órára. A végsebesség mindkét esetben 240 km/óra. A gyengébb modell valamivel kedvezőbb energiafogyasztást, CO2-kibocsátást és pár kilométerrel hosszabb elektromos hatótávolságot kínál.

Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 19

 

Mindkét konfiguráció tisztán elektromos üzemben indul el, a benzinmotor beindításához túl kell nyomni a gázpedált egy bizonyos ponton. Az Audi Q8 már mesterséges zajkeltéssel figyelmezteti érkezésére a gyalogosokat. A hibrid hajtáslánc a szokásos üzemmódokban (automatikus, töltésmegtartás, akkumulátortöltés) használható. Ezek a funkciók a Q8 plug-in hibrid bevezetésével a Q7-es testvérmodellen is megjelennek.

Konnektoros hibriddel bővít az Audi zászlóshajója 20

A regeneratív fékrendszer 0,3 g-vel lassítja az autót, fékezéskor akár 80 kW, sima guruláskor 25 kW teljesítménnyel tölti az akkumulátort. A prediktív rendszernek köszönhetően az autó tudja, ha a vezető feleslegesen pazarolná az energiát gázadással, például kereszteződéshez közeledve: ilyenkor emlékezteti a vezetőt, hogy vegye el a lábát a pedálról.