Három ZEROe repülőgép-tanulmányt mutatott be az Airbus, ami a cég vezetője szerint „mérföldkő a kereskedelmi repülés történetében.”

A repülés káros környezeti hatása közismert és eddig elkerülhetetlennek tűnt, a hidrogén-üzemanyagcella meghonosításával azonban jelentős mértékben csökkenthető volna ez a hatás – feltéve persze, hogy rájön az ipar, hogyan lehetne nagy mennyiségben, megújuló forrásból előállítani a hidrogént.

Nem először kacérkodik a hidrogénnel az Airbus: a 2000-es évek elején részt vettek egy európai uniós projektben, amely pont ennek a technológiának a megvalósíthatóságát kutatta.

Most a hajtómű típusától függően 1600 vagy 3200 kilométeres hatótávolságú repülőgépekről beszélnek, amelyek 100, illetve 200 utast tudnának számítani. Készült egy harmadik, csupaszárny koncepció is, amelyben ugyancsak kétszázan férnének el.

Jöhetnek a hidrogénhajtású repülők 2

A repülőgépek vegyes hajtóművet kapnának: a folyékony hidrogént átalakított gázturbinákban égetnék el, míg az áramellátást üzemanyagcellákkal oldanánk meg.

A technológia működőképessége csak egy dolog: a sikerhez jelentős infrastrukturális fejlesztésre is szükség volna, méghozzá világszerte.