Régóta szeretnék a rajongók, ha visszatérne a Nissan (Datsun) történetének leghíresebb típussorozata, a Z kupécsalád, amely annak idején feltette a térképre a márkát. Álmuk most félig teljesült: a Z Proto ugyan csak tanulmányautó, annak viszont alaposan kidolgozott, és ha a szériagyártás várható időpontjáról nem is nyilatkozik a gyár, a szándék egyértelműen látszik.

A Z-sportautók több évtizedes történetéből, innen-onnan merített stíluselemeket (a fényszórók a 70-es éveket, a hátsó lámpák a 300ZX-et idézik) ügyesen kombináló tanulmányautó modern anyagokból építkezik, több helyen karbon kompozit elemek csökkentik a tömegét és növelik a vonzerejét.

Méreteit tekintve a Z Proto a legfrissebb kupéhoz, a 370Z-hez igazodik: annál 125 mm-rel hosszabb, 5 mm-rel szélesebb, 5 mm-rel alacsonyabb.

A belső tér a tanulmány legmodernebb eleme, hiszen ma már egy retro autóból sem hiányozhat a hatalmas (ezúttal 12,3 colos) digitális kijelző – ugyanakkor a formai részletek mégis csak visszakacsintanak a múltba, a süllyesztett kormányagytól a szegett üléskárpitokig.

Hatfokozatú kéziváltó és V6-os ikerturbós motor – ennél több részletet egyelőre nem hajlandó elárulni a tanulmányautó műszaki paramétereiből a Nissan. Az mindenesetre kiderül ebből, hogy nem elektromos sportautóban gondolkoznak – noha nincs kizárva, hogy később emissziómentes hajtásláncot is kaphat a Z.

Forrás: Nissan
Kapcsolódó címkék: Nissan sportkupé