Még szeptemberben megtartja világpremierjét, és az év vége előtt piacra is lép a Volkswagen ID.4, a márka elektromos szabadidőjárműve. A moduláris elektromos padlólemezből adódó lehetőségeket kihasználva az autó egy kategóriával feljebb szokásos helykínálattal szolgál, írja a gyári tájékoztató, miközben a csomagtartó sem apró: 543 liter alaphelyzetben.

A vezetői környezetet az elektromos autóktól mostanában elvárt, minimalista hangvétellel alakították ki. A kormánytól balra az új Golfon megismert, elektronikus világítás- és ablakfűtés-vezérlő panelen kívül alig találunk tradicionális nyomógombot a műszerfalon. Külön kapcsolót kapott a klímaberendezés, a vészhívó rendszer, az üzemmódváltó és a multimédia rendszer menüje. Utóbbiból szerencsésen kiemelték a hangerőt és a kétoldali hőfokszabályozást.

A műszeregység digitális, de kisebb, mint amit a divat diktálna; a sebességváltó (illetve ebben az esetben irányváltó) a kijelző szélén elhelyezett forgó/nyomó egységgel vezérelhető.

Van napfénytető és 30 árnyalatban variálható hangulatvilágítás is, mindkettő opciós. Alapfelszerelés, sőt, fontos funkcióval bír ellenben a szélvédő alatt futó fénysáv: az autó ezen keresztül kommunikál a vezetővel. Jelzi, hogy menetkész a hajtáslánc, hogy zárva vagy nyitva vannak-e az ajtók. Fényjelzéssel erősíti meg a bejövő hívásokat, a vezetőtámogató és navigációs rendszerek figyelmeztetéseit. Sőt, ha a navi úgy ítéli meg, hogy sávot kellene váltani, villogva javasolja a pilótának, hogy soroljon át.

Puritán környezettel kényeztet a VW elektromos terepjárója 2

A belső színvilág egyszerű és megnyugtató. Az alapszín a barna vagy a szürke, a szerelvények fényes fekete (zongoralakk) mellett fehérek is lehetnek.

A VW felhívja a figyelmet az ID.4 csúcskivitelű üléseire is: egyrészt ergonomikus kialakítású, derékbarát szerkezetük (és beépített masszázsfunkciójuk) miatt, másrészt mert kárpitanyaguk mentes mindenféle állati eredetű anyagtól, van bennük viszont 20 százaléknyi újrahasznosított PET-palack.