Sirályszárny, dihedrál, pillangószárny vagy olló – a motorsportban, illetve az arra hajazni vágyó luxusautók világában nem divat normál ajtóval építeni autót. Persze van ennek oka: így masszívabbra méretezhető a küszöb, ezáltal merevebb lesz a padlólemez és az egész karosszéria, ami pedig lehetővé teszi, hogy a futómű pontosan úgy dolgozzon, ahogy azt a mérnökök a stúdióban megálmodták.

A jelek szerint ezt a sémát követi majd a Toyota GR Super Sport szériaváltozata – azaz az az autó, amellyel a hosszútávú világbajnokság új szabályrendszere szerint a korábbi LMP1 géposztály helyébe lépő Hypercars szériában indul majd a Toyota. Egy fontos különbség mégis lesz: egy friss szabadalmi bejegyzés szerint az autónak egyáltalán nem lesz ajtaja.

Helyette a szélvédő, az oldalablakok és a tetőlemez egyetlen hatalmas idomként bukik előre és felfelé, hogy bemászhasson mögé a pilóta. A megoldást a vadászrepülőgépek világából ismerjük, és bármennyire nem ígérkezik praktikusnak a mindennapi közlekedés során, azt kell mondjuk, jó, hogy valaki bevállalta ezt az extravagáns, megosztó megoldást.

Az elmúlt két évben folyamatosan csepegtették a leendő hipersportautóra vonatkozó információkat a Toyota mérnökei és tervezői. A 2018-as tanulmány alapján valószínűsíthető például, hogy egy 2.4 V6-os turbómotor köré épülő, 968 LE rendszer-teljesítményű hibrid erőforrást kap, amely nem egészen 7 másodperc alatt gyorsítja 200 km/h-ra a könnyű, áramvonalas járművet (a hajtáslánc érdekessége egyébként, hogy ugyanazt az emissziócsökkentő Atkinson-ciklust alkalmazza, mint a Toyota közúti hibrid típusai, így az autó nem csupán villámgyors, de tiszta üzemű is lesz).

Amikor a Lambo-ajtó már snassz, Japán mutat újat 2

Forrás: Smarter Media
Kapcsolódó címkék: Le Mans Toyota WEC