20 éve éppen az S3-as volt az első olyan sportmodell az Audinál, mely négyhengeres motort kapott. Háromajtósként kezdte, mára pedig ötajtós Sportback és négyajtós Limousine formában mutatkozik be a harmadik generációs S3. Míg az első a PQ34-re épült, addig az új modell a korábban is használt MQB moduláris platformot használja, tehát maradtak rokonok a szintén kompakt Volkswagen Golffal.

Apró jelekből sejthető csak, hogy ez az izmosabbik A3-as Audi, mint a méhsejtmintás hűtőrács, a fekete tükörházak, de mind közül a legegyértelműbb jel az S3 logók és a kétoldalt kivezetett dupla kipufogóvégek. Határozottabban formázott első ülések vannak a beltérben és csapott aljú, háromküllős kormány hozza a sportosabb hangulatot. Az Audi S3-asokról nem ordít a teljesítmény, az majd az RS3 feladata lesz.

310 lóerő, visszafogott csomagolásban 2

2,0 literes, négyhengeres turbómotorja 310 lóerős, maximális forgatónyomatéka 400 Nm. Az öt- és a négyajtós változat is 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség pedig 250 km/óránál elektronikusan korlátozott. 7 sebességes automataváltója van és Haldex rendszerű összkerékhajtása. Az S3 karosszériáját 15 milliméterrel ültették lejjebb a normál modellhez képest. Most pedig nézd meg az S3-ast mozgásban!