Tengelyenként egy-egy villanymotorral, 400 kW (536 LE) összteljesítménnyel, 680 Nm kombinált forgatónyomatékkal vértezték fel a Bandini Dora szupersportautót, amely első pillantásra extravagáns tetőmegoldásával (pontosabban annak teljes hiányával) hívja fel magára a figyelmet, de műszaki részletei is érdekesek.

Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 1
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 2

Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó

Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó

Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 19
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 20
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 21
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 22
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 23
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 24
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 25
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 26
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 27
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 28
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 29
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 30
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 31
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 32
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 33
Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 34
Fotó megosztása:

Az autó 3,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra, ami sportautónál szerény, de villanyautók között kifejezetten jónak számít. A kétszemélyes autó alumínium térvázra épül, a villanymotorok és az inverterek a tengelyeken kaptak helyet, a 90 kWh kapacitású akkucsomag pedig a két ülés közötti, magas alagútban, illetve az ülések mögötti térben helyezkedik el. Az autó egy feltöltéssel akár 450 kilométert tesz meg.

A karosszéria teljes egészében szénszálas panelekből áll, ez teszi lehetővé, mindössze két vékonyka merevítő ív (amelyek a felfelé nyíló ajtók felső ívében futnak végig) biztosítsa a váz szilárdságát. Ehhez azért a hátsó kerékíveket összekötő bukókeret is hozzájárul.

Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 35

Feltűnő az aerodinamikai csomag hiánya: a Dora nem arra született, hogy köridőket ostromoljunk vele, sokkal inkább tengerparti ballagós örömautónak való. Az utastér ehhez illően extravagáns és célszerűtlen, az U alakú kormánykeréktől az érintésérzékeny kezelőszervekig.

A Bandini egyébként nem új márkanév: a II. világháború után ezen a néven Olaszországban kezdtek sportautókat gyártani, a cég a kilencvenes években dobta be a törülközőt, hogy aztán most az alapító unokájának felügyelete alatt visszatérjen az életbe. És hogy miért Dora? Így hívják annak a két embernek az anyukáját, akik a GFG Style nevű céget alapították. Biztosan hallottál már róluk: ők Giorgetto és Fabrizio Giugiaro.

Ez lehet az eddigi legszebb villanyautó 36