Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 1
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 2

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 31
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 32
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 33
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 34
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 35
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 36
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 37
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 38
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 39
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 40
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 41
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 42
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 43
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 44
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 45
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 46
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 47
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 48
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 49
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 50
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 51
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 52
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 53
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 54
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 55
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 56
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 57
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 58
Fotó megosztása:
Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 59

Az eddig alkalmazott 90 fok helyett most először 180 fokos elékelésű főtengellyel szerelte bevált 4,0 literes V8-as motorját az AMG, ami a nagykönyv szerint nagyobb teljesítményt és jobb gázreakciókat eredményez. A papírforma bevált: a módosított motor legnagyobb teljesítménye 730 lóerőre emelkedett (6700-6900/percnél), a maximális forgatónyomaték 800 Nm 2000 és 6000/perc között.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 60

A gázcserét új vezérműtengelyek és új leömlő segítik, a motor hűtését a gépházfedélbe vágott légcserenyílások teszik hatékonyabbá.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 61

A motorhoz a hétfokozatú duplakuplungos váltó kifejezetten versenyhasználatra módosított verzióját kötötték, a rajtautomatát áthangolták, a kardántengelyt pedig szénszálas kompozitból gyártották le. Így az autó 3,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára, további kevesebb mint 6 másodperc elteltével már 200-nál jár; a végsebesség 325 km/óra.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 62

Az AMG GT Black Series közelebb áll a GT3 és GT4 versenyautókhoz, mint akár az AMG GT R Pro. A modell minden aerodinamikai eleme állítható, beleértve a dupla hátsó szárny mindkét elemét. Ezek mechanikusan mozgathatók, de a felső légterelőn egy motorosan szabályozható perem is helyet kapott. A fenéklemez szinte teljesen sík. Mindent összevéve 250 km/óránál jóval több mint 400 kiló nyomja az aszfaltra az autót.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 63

A szénszálas anyagokkal egyébként sem spóroltak az AMG építészei: a burkolóelemek mellett a teherviselő elemek, valamint a kanyarstabilizátorok is karbon kompozitból készültek. A tömegcsökkentés érdekében az első és hátsó szélvédőket vékonyabb üvegből készítették el.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 64

Kifejezetten a versenypályára készült a hátsó tengely tapadását (illetve annak hiányát) szabályozó tárcsa, amely 1 és 9 között állítható mértékben engedi csúszni a hajtott kerekeket.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 65

Az utastérben narancssárga kontrasztos színvilág, egyedi tematikájú, extrém sportos műszeregység, AMG Performance kormánykerék várja a pilótát. Ha megrendeli a szénszálas versenyüléseket, ahhoz akár versenycsomagot is kérhet: ez négypontos övekből, titáncsövekből álló, belső bukókeretből és tűzoltó berendezésből áll.

A Mercedes-AMG GT Black Series-t bemutató videókért kattints ide.