Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 1

Minden eddiginél agresszívabb verzióval bővítette csúcs-kupéjának kínálatát a Mercedes-AMG.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 2

Az eddig alkalmazott 90 fok helyett most először 180 fokos elékelésű főtengellyel szerelte bevált 4,0 literes V8-as motorját az AMG, ami a nagykönyv szerint nagyobb teljesítményt és jobb gázreakciókat eredményez. A papírforma bevált: a módosított motor legnagyobb teljesítménye 730 lóerőre emelkedett (6700-6900/percnél), a maximális forgatónyomaték 800 Nm 2000 és 6000/perc között.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 3

A gázcserét új vezérműtengelyek és új leömlő segítik, a motor hűtését a gépházfedélbe vágott légcserenyílások teszik hatékonyabbá.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 4

A motorhoz a hétfokozatú duplakuplungos váltó kifejezetten versenyhasználatra módosított verzióját kötötték, a rajtautomatát áthangolták, a kardántengelyt pedig szénszálas kompozitból gyártották le. Így az autó 3,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára, további kevesebb mint 6 másodperc elteltével már 200-nál jár; a végsebesség 325 km/óra.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 5

Az AMG GT Black Series közelebb áll a GT3 és GT4 versenyautókhoz, mint akár az AMG GT R Pro. A modell minden aerodinamikai eleme állítható, beleértve a dupla hátsó szárny mindkét elemét. Ezek mechanikusan mozgathatók, de a felső légterelőn egy motorosan szabályozható perem is helyet kapott. A fenéklemez szinte teljesen sík. Mindent összevéve 250 km/óránál jóval több mint 400 kiló nyomja az aszfaltra az autót.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 6

A szénszálas anyagokkal egyébként sem spóroltak az AMG építészei: a burkolóelemek mellett a teherviselő elemek, valamint a kanyarstabilizátorok is karbon kompozitból készültek. A tömegcsökkentés érdekében az első és hátsó szélvédőket vékonyabb üvegből készítették el.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 7

Kifejezetten a versenypályára készült a hátsó tengely tapadását (illetve annak hiányát) szabályozó tárcsa, amely 1 és 9 között állítható mértékben engedi csúszni a hajtott kerekeket.

Utcai Mercedes nem volt még ennyire brutális 8

Az utastérben narancssárga kontrasztos színvilág, egyedi tematikájú, extrém sportos műszeregység, AMG Performance kormánykerék várja a pilótát. Ha megrendeli a szénszálas versenyüléseket, ahhoz akár versenycsomagot is kérhet: ez négypontos övekből, titáncsövekből álló, belső bukókeretből és tűzoltó berendezésből áll.

A Mercedes-AMG GT Black Series-t bemutató videókért kattints ide.