2009-ben mutatta be a BMW az új elektromos almárkája csúcsmodelljének koncepcióját, ez volt a Vision EfficientDynamics. A merészen sportos formájú autóba akkor még 1,5 literes, háromhengeres dízelmotort pakoltak, melyet két, összesen 140 lóerős elektromotorral egészítettek ki. Ezzel 4,8 másodperces 100-as gyorsulásra volt képes, 250 km/óra végsebességgel.

3,76 liter/100 km-s átlagfogyasztást ígért a Vision EfficientDynamics. Az üvegfelületek polikarbonátból készültek, a váza pedig könnyű alumíniumból.

Két évvel később, 2011-ben már a valósághoz közelebb álló i8 tanulmányautót mutatták be, amiben már 1,5 literes benzinmotor volt, ahogy végül a szériaautóba is került – 2018-as frissítésétől már 374 lóerős összteljesítménnyel és 570 Nm rendszernyomatékkal. Ebből a 1,5 literes, B38A15T0 kódú háromhengeres turbómotor 231 lóerővel és 320 Nm nyomatékkal veszi ki a részét.

Míg a belső égésű motor a hátsó kereket hajtja, addig a 143 lovas villanymotor az elsőket. 4,6 másodperces gyorsulást és 250 km/órás végsebességet tud. Coupé és Roadster kivitelben volt elérhető.

Bizony, csak volt. Mert az i8-as gyártása 20 500 példány után (2014-től) véget ért egy egyedi, Portimao-kék metál színű i8 Roadsterrel. Az utolsó 18 darabot egyébként kifejezetten a BMW i8 Club tagjainak egyedi kérésére készítette a BMW.

Különleges lett az utolsó i8-as BMW 3