„A Precept megmutatja, merre tart a Polestar: a formatervezést, a fenntarthatóságot, a digitális felhasználói élményt. Ez nem sci-fi és nem is izgalmas álom, hanem a valóság, egy hamarosan megvalósuló valóság” – mondta Thomas Ingenlath, a Polestar márka igazgatója a márciusban leleplezett tanulmányautóról.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 1

Most elkezdték csöpögtetni ezeket a tényeket, mi pedig sorra vesszük a legizgalmasabbakat.

Fenntarthatóság

Modern, fényűző, de fenntartható beltéri anyagok, teljesen állatmentes, jelentős részben újrahasznosított forrásból.

A lenalapú kompozitok 50%-kal könnyebbek, és 80%-kal csökkentik a műanyagok felhasználását. Ezek merevségét a levelek erezete által ihletett, szabadalmaztatott bordák fokozzák, tömegnövekedés nélkül. A bordák 250%-kal hatékonyabban csökkentik a rezgéseket, és javítják a törésbiztonságot is.

Az üléskárpitok 100%-ban újrahasznosított PET-palackokból készülnek, méghozzá hulladékmentes gyártási eljárással. Szintén palackból készül a tetőkárpit, míg a szőnyegek egykor halászhálók voltak. A boripar parafahulladékából készülnek a fejtámlák.

Digitális technológia

Android-alapú infotainment rendszer. 15 colos érintőképernyő, a felhasználót felismerő, a személyes beállításokat előhívó technológia. Google-asszisztens fejlett hangfelismeréssel, személyre szabott élményekkel. Videostreaming álló helyzetben. Google térképek és vezetőtámogatás egyetlen rendszerbe integrálva.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 3

A megjelenő információk módosításához nem kell megérinteni a képernyőt, közelségi érzékelő segít a beállításokban. A műszeregység egy 9 colos monitor, szemmozgás-felismeréssel, így a vezető néhány pillantással átrendezheti a kijelzőt.

Dizájn

A múlt helyett a jövőbe tekint, a technológia és a fenntarthatóság a két fő ihletadó tényező. Az első gépházfedél integrált légterelői megakadályozzák, hogy örvények alakuljanak ki a karosszéria mentén. Levegő be- és kivezető nyílások a kerekeknél: csökkentett légellenállás, hatékonyabb fékhűtés.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 4

A Volvótól ismert T-alakú fényszórók merész adaptációja. Csillagászati ihletésű köszöntő és búcsúfények (pl. csillagrobbanás.)

A hűtőmaszk helyén kapnak helyet a vezetőtámogató érzékelők és kamerák. Lézeres érzékelő a tetőn, további szenzorok oldalt.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 5

Minimalista grafika, a C-oszlopon elhelyezett LED-es oldalsó helyzetjelzők egyben töltésvisszajelző fények is.

Hátrafelé nyíló hátsó ajtók, szélesre tárható oldalajtók.

A nagy tengelytáv révén nagyméretű akkumulátor fér el a padló alatt, valamint hatalmas a helykínálat. A luxus-túraautókat idéző méretű hátsó lábtér prioritást élvezett. Hatalmas fejtér.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 6

Holografikusan kivetített márkaembléma a hátsó kalaptartón.

Nincs hátsó szélvédő, így hátrébb költözhetett a hátsó szélvédőkeret: hatalmas panoráma-üvegtető, nagyobb hátsó fejtér, hatalmas csomagtérajtó.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 7

Kattints ide, és nézd meg a Polestar Precept tanulmányt bemutató öt rövidfilmet!

Forrás: Polestar
Kapcsolódó címkék: Polestar