„A Precept megmutatja, merre tart a Polestar: a formatervezést, a fenntarthatóságot, a digitális felhasználói élményt. Ez nem sci-fi és nem is izgalmas álom, hanem a valóság, egy hamarosan megvalósuló valóság” – mondta Thomas Ingenlath, a Polestar márka igazgatója a márciusban leleplezett tanulmányautóról.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 1

Most elkezdték csöpögtetni ezeket a tényeket, mi pedig sorra vesszük a legizgalmasabbakat.

Fenntarthatóság

Modern, fényűző, de fenntartható beltéri anyagok, teljesen állatmentes, jelentős részben újrahasznosított forrásból.

A lenalapú kompozitok 50%-kal könnyebbek, és 80%-kal csökkentik a műanyagok felhasználását. Ezek merevségét a levelek erezete által ihletett, szabadalmaztatott bordák fokozzák, tömegnövekedés nélkül. A bordák 250%-kal hatékonyabban csökkentik a rezgéseket, és javítják a törésbiztonságot is.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 2
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 3

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 20
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 21
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 22
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 23
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 24
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 25
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 26
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 27
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 28
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 29
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 30
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 31
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 32
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 33
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 34
Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 35
Fotó megosztása:

Az üléskárpitok 100%-ban újrahasznosított PET-palackokból készülnek, méghozzá hulladékmentes gyártási eljárással. Szintén palackból készül a tetőkárpit, míg a szőnyegek egykor halászhálók voltak. A boripar parafahulladékából készülnek a fejtámlák.

Digitális technológia

Android-alapú infotainment rendszer. 15 colos érintőképernyő, a felhasználót felismerő, a személyes beállításokat előhívó technológia. Google-asszisztens fejlett hangfelismeréssel, személyre szabott élményekkel. Videostreaming álló helyzetben. Google térképek és vezetőtámogatás egyetlen rendszerbe integrálva.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 36

A megjelenő információk módosításához nem kell megérinteni a képernyőt, közelségi érzékelő segít a beállításokban. A műszeregység egy 9 colos monitor, szemmozgás-felismeréssel, így a vezető néhány pillantással átrendezheti a kijelzőt.

Dizájn

A múlt helyett a jövőbe tekint, a technológia és a fenntarthatóság a két fő ihletadó tényező. Az első gépházfedél integrált légterelői megakadályozzák, hogy örvények alakuljanak ki a karosszéria mentén. Levegő be- és kivezető nyílások a kerekeknél: csökkentett légellenállás, hatékonyabb fékhűtés.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 37

A Volvótól ismert T-alakú fényszórók merész adaptációja. Csillagászati ihletésű köszöntő és búcsúfények (pl. csillagrobbanás.)

A hűtőmaszk helyén kapnak helyet a vezetőtámogató érzékelők és kamerák. Lézeres érzékelő a tetőn, további szenzorok oldalt.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 38

Minimalista grafika, a C-oszlopon elhelyezett LED-es oldalsó helyzetjelzők egyben töltésvisszajelző fények is.

Hátrafelé nyíló hátsó ajtók, szélesre tárható oldalajtók.

A nagy tengelytáv révén nagyméretű akkumulátor fér el a padló alatt, valamint hatalmas a helykínálat. A luxus-túraautókat idéző méretű hátsó lábtér prioritást élvezett. Hatalmas fejtér.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 39

Holografikusan kivetített márkaembléma a hátsó kalaptartón.

Nincs hátsó szélvédő, így hátrébb költözhetett a hátsó szélvédőkeret: hatalmas panoráma-üvegtető, nagyobb hátsó fejtér, hatalmas csomagtérajtó.

Szemétkárpit van, hátsó szélvédő nincs 40

Kattints ide, és nézd meg a Polestar Precept tanulmányt bemutató öt rövidfilmet!