Idestova hetedik éve dolgozik együtt a BMW Group és a Toyota Motor Corporation azon az üzemanyagcella-technológián, amelynek szériagyártásáig van még ugyan öt-hat évünk, a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautóban azonban már bemutatkozott.

A tavaly ősszel bemutatott BMW i Hydrogen NEXT az X5 crossover alapjaira épül. Üzemanyagcellája 125 kW teljesítményre képes; a rendszert 700 bar nyomású tartályokban tárolt, mintegy 6 kilogrammnyi tömegű hidrogén táplálja – ez a jelenlegi Toyota Mirai műszaki színvonalán nagyjából 600 kilométerre elegendő. A rendszer különlegessége, hogy emellett lítiumion akkucsomaggal is felszerelték, amely szükség esetén extra vonóerőt biztosít: ilyenkor 374 lóerős összteljesítménnyel gazdálkodhat a vezető. Az nem egyértelmű, hogy ezt az akkumulátort a hidrogén üzemanyagcella tölti-e fel, vagy külső forrásból vehet-e fel áramot.

Ezt tudja majd a BMW első üzemanyagcellás autója 2

A BMW 2022-től, kisszériás tesztautókkal kezdi meg az FCEV technológia közúti tesztjeit, az évtized második felében pedig akár sorozatgyártásba is kerülhet a rendszer.

A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautót bemutató videókat ide kattintva nézheted meg.