Sokkal inkább terepjáró volt még a 2002-ben megjelent Kia Sorento, mint szabadidő-autó. Időközben viszont a létravázat és a hosszmotort felváltotta az önhordó karosszéria és a keresztmotoros elrendezés. A negyedik generáció premierjét a Genfi Autószalonra tartogatták, végül online mutatták be a minden eddiginél merészebb és okosabb Sorentót.

Míg az amerikai vásárlók már megismerhették a Kia új formanyelvét az Optimán keresztül, addig Európában a Sorento lesz az első ilyen modell. Már csak azért is, mert az öreg kontinenst már elhagyta az Optima, így a Sorento veszi át a legnagyobb modell szerepét.

Élesebb vonalak és bátrabb részletek vannak mindenütt, szögletes lett a tigrisorrnak nevezett maszk, amihez szorosan kapcsolódnak a három lencsésre osztott LED-fényszórók. Oldalt az ablakvonalban megjelenő cápauszony, hátul pedig a függőlegesen osztott lámpák teszik csinosabbá az új Sorentót.

Csinosabb és okosabb lett negyedjére a Kia Sorento 2

Ez lesz az első modell, mely a Kia legújabb, kifejezetten szabadidő-autóknak tervezett platformjára épül. Az európai vásárlók tíz szín közül választhatnak, a felnik pedig 17-től egészen 20 colig terjednek. Öt- és hétüléses kivitelben is elérhető, előbbi esetén 910 literes, utóbbiban 821 literes a csomagtartó a második sor mögött. A harmadik üléssor mögött a dízel modellekben 187 liter áll rendelkezésre a cuccoknak, a hibridek esetében pedig 179.

Csinosabb és okosabb lett negyedjére a Kia Sorento 3

1,6 literes T-GDi motor és 44,2 kW-os elektromotor dolgozik a Sorento Hybridben, az 1,49 kWh-s lítiumion akksicsomag pedig a padlóban kapott helyet. 230 lóerős teljesítményt és 350 Nm csúcsnyomatékot tud ezzel a Sorento. Az elektromotor hatsebességes automataváltóhoz kapcsolódik. A konnektorról tölthető változat 2020 végén érkezik.

Smartstream a neve az átdolgozott 2,2 literes, négyhengeres turbódízelnek, aminek új, immár alumínium blokkja 19,5 kg-mal lett könnyebb. Összességében a motor 38,2 kg-ot fogyott az elődben használthoz képest. Hozzá a Kia új, nedves kuplungos, 8 sebességes DCT váltója csatlakozik.

Csinosabb és okosabb lett negyedjére a Kia Sorento 4

Vezetéstámogató rendszerek terén sem hagyják lemaradni a koreai Hvanszongban gyártott Sorentót. A holttérfigyelő, sávtartó, keresztforgalom-figyelő és vészfékező rendszeren túl adaptív tempomat is található benne. De az ajtót sem engedi kinyitni az autó felé közelítő bringás elé. A Kia Sorentót 2020 harmadik negyedévére ígérik és erre is vonatkozik majd a 7 évig vagy 100 000 kilométerig érvényes garancia.

Forrás: Kia
Kapcsolódó címkék: Kia Kia Sorento Sorento SUV szabadidő-autó