Ellentétesen nyíló oldalajtajait megtartotta, de LED-es csík-fényszóróit egyszerűbb, olcsóbb hatású kerek szemekre cserélte az Ami, a Citroën azonos nevű tanulmányautójának szériakivitele.

Új villanyautó kétmillió forintért? Igen, és mégsem 1

Minimalista vezetői környezet

A francia cég szemben úszott az árral, és ahelyett, hogy minél nagyobb hatótávolságra törekedett volna, beérte a racionális minimummal. Az Ami akkucsomagja 5,5 kWh kapacitású, viszont csak 60 kilót nyom – ezzel együtt is fél tonna marad a jármű menetkész tömege. Az akkumulátor egy feltöltésével (ami egyszerű otthoni 220 voltról sem tart tovább 3 óránál) alig 70 kilométert megy el, de ez a statisztikák szerint így is több, mint amit az átlag európai városlakó napi szinten elingázgat.

Új villanyautó kétmillió forintért? Igen, és mégsem 2

Az utas hátrébb ül, így elférnek a vállak. A tárolórendszerek cserélhetőnek tűnnek.

 

Az Ami mondjuk nem autó, hanem mopedautó, avagy könnyű négykerekű motorkerékpár, és ennek megfelelően csupán 45 km/óra sebességre képes – de ez városban megint csak nem tragédia. Cserébe viszont takarékos, és több országban is jogosítvány nélkül vezethető. A kétszemélyes jármű jóval kisebb egy Smartnál is mindössze 241 cm hosszú, szélessége 139 cm, magassága 154 cm. Fordulni 7,2 méteren tud, parkolni pedig bárhol.

Új villanyautó kétmillió forintért? Igen, és mégsem 3

Az ajtónyílásból bogarászható elő a villásdugóban végződő töltőkábel

És akkor lássuk a jópofasáfokat. A karosszéria 50 százalékát üvegfelület borítja, a panoráma napfénytető szériatartozék. Cserébe oldalablakai nem lehúzhatók, csak alsó szegmense hajtható fel, hogy parkolójegyet tudjunk vásárolni. Váltókar nincs, a vezető bal combjánál lévő gombokkal válthatunk előremenet, hátramenet és üres között. Az ajtók tehát egymással átellenben nyílnak – ez egyrészt jópofa, másrészt lehetővé teszi, hogy ugyanazt az ajtót használják mindkét oldalon, így olcsóbb a gyártás.

Új villanyautó kétmillió forintért? Igen, és mégsem 4

A Citroën helykínálatról beszél, amit az 139 centis szélesség ismeretében nehezen hiszünk, de állítják, hogy a hosszirányban állítható vezetőülésen és a fixen beépített utasülésen akár egészen magas emberek is elférnek. A csomagtartó értelemszerűen parányi, de az utas lábterében is kialakítottak egy táskarekeszt, amit (olcsó és helytakarékos) háló választ el a pedáloktól. ami

A külső tükrök kerekek és kézzel állíthatók, cserébe rengeteg matrica és kiegészítő panel és miegymás választható az autóhoz. Összesen hétféle kivitelben létezik az autó. Az utastérben integrált telefontartó található, hiszen maga az okostelefon a fedélzeti infotainment rendszer; sok a pohártartó, a mindenféle rögzítőfelület, és létezik egy kabáttartó horog is.

Az Ami franciaországi vételára állami támogatás nélkül 6900 euró, azaz kb. 2,3 millió forint.

Forrás: Citroën
Kapcsolódó címkék: Citroën villanyautó