2020. január 24-től immár a Tesla eddigi legkisebb típusa, a Model 3 is elérhető magyarországi állami támogatással.

A kedvezmény azokra a kivitelekre vehető igénybe, amelyek bruttó vételára nem haladja meg a 20 millió forintot.

Az örömhír hivatalos megfogalmazásban úgy hangzik, hogy ‘az Universal Leasing Kft. aláírta az erről szóló megállapodást az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft-vel, ami alapján a vállalat Teslounge Budapest elnevezésű bemutatótermében, a Lechner Ödön fasor 1. szám alatt vásárolt minden, bruttó 20 millió forint vételár alatti Tesla Model 3 elektromos autóra igénybe vehető az„Elektromos gépkocsi beszerzésének támogatása” (GZR-D-Ö-2018) című pályázati kiírás szerinti 1,5 millió forintos állami támogatás.’

Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 1
Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 2

Állami támogatással vehetsz Teslát itthon

Állami támogatással vehetsz Teslát itthon

Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 14
Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 15
Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 16
Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 17
Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 18
Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 19
Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 20
Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 21
Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 22
Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 23
Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 24
Fotó megosztása:

Ebbe az összegbe az importőr tájékoztatása szerint két típus is belefér.

Az egyik a Tesla Model 3 Standard Range Plus, azaz a belépőmodell, amelynek vételára az állami támogatás igénybevételét követően 16 860 000 Ft (plusz üzembe helyezési költségek.) Ez a kivitel 409 kilométert tesz meg egy feltöltéssel (ez WLTP norma szerint mért, tehát a valóshoz közel álló érték), végsebessége 225 km/óra, 100 km/órára 5,6 másodperc alatt gyorsul.

Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 25

A másik a Tesla Model 3 Long Range Launch, azaz a modell nagyobb kapacitású akkumulátorokkal szerelt, így hosszú hatótávolságú kivitelének speciális bevezető kivitele. Ezért a másfél milliós támogatás után 18 499 000 forintot kell fizetnünk, azaz alapáron 500 forinttal marad a határ alatt. Ez a típus elvileg 61 990 eurónál (kb. 20,6 millió Ft) kellene, hogy induljon, így nincs mit csodálkozni azon, hogy a fenti vételárban nincsenek benne a szállítási, dokumentációs, szerződéskötési és forgalomba helyezési költségek. A Long Range modell 560 kilométert megy egy feltöltéssel. Nagyobb motorteljesítményének és összkerékhajtásának köszönhetően 4,6 másodperc is elég neki, hogy elérje a 100 km/órát, végsebessége pedig 233 km/óra.

Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 26

Az olcsóbb modell felszereltsége sem fapados: 12 irányban motorosan állítható, fűthető első ülések, 4 USB töltőaljzat, UV-védős napfénytető, automatikusan elsötétedő külső visszapillantó tükrök és Bluetooth zenei streaming szerepelnek a szérialistán. Az igazi persze a messzire menő, nagyot lépő verzió: itt már a hátsó ülések is fűthetők, az audiorendszer 15 hangszórós, a fényszórókban LED-ek világítanak. Van online kapcsolat navigációval, vezeték nélküli rendszerfrissítéssel és fedélzeti interneteléréssel. 

Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 27

Ahogy a prémium autóknál szokásos, a Teslánál sem olcsók az extrák: a metálfényezés árnyalattól függően 1120-2250 euró (370-750 ezer Ft), ha a 18 colos keréktárcsát 19 colosra cserélnénk, az 1700 euró (566 ezer Ft), a kéttónusú üléskárpitozás 1120 euró (370 ezer Ft), és így tovább. Az utólag felszerelhető, beépíthető tételek értelemszerűen mindkét modellhez megrendelhetők, de a Long Range  kivitel árába már egyetlen gyári beépítésű extra sem fér bele, így az kizárólag alap fehér (gyémántmetál) fényezéssel, egyszínű fekete üléskárpittal rendelhető.

Állami támogatással vehetsz Teslát itthon 28

Mindkét autóra 4 éves vagy 80 ezer kilométeres általános garancia vonatkozik, az akkucsomagokra pont kétszer ekkora garanciát vállal a gyártó.