A BMW nagy célokat tűzött ki a közeli jövőre nézve, terveik szerint 2021 végére több mint egymillió darab hálózatról tölthető autót gyártanak majd. Pár év múlva pedig az Európában eladott BMW és MINI modellek negyede tisztán elektromos vagy konnektorról tölthető hajtással kerül forgalomba. Ezt az arányt tovább szeretnék javítani 2025-re, amikor az eladott 33%-a lenne valamilyen elektromos hajtást is tartalmazó modell, 2030-ra pedig az eladott BMW-k és MINI-k fele.

Választék az lesz, hiszen 2023-ra huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellek sorát a BMW. Most a népszerű X1 és az X2-es kap konnektorról tölthető hajtást, xDrive25e néven.

Mindkét modellben a BMW 225xe-ből ismert hajtás található, tehát a 1,5 literes, háromhengeres turbómotor mellé jön az elektromos hajtás. Az első kerekeket hajtó benzinmotor önmagában 125 lovas és 220 Nm nyomatéka van. A villanymotor 95 lóerős, 165 Nm nyomatékú és a hátsó kerekeket hajtja. A rendszerteljesítmény 220 lóerő és 385 Nm nyomaték.

A BMW X1 xDrive25e 6,9 másodperc alatt, a BMW X2 xDrive25e pedig 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre. A végsebessége mindkét modellnek 190 km/óra feletti. Teljesen elektromos üzemmódban több mint 50 km-t képesek megtenni.

A teljesen lemerült akksit 3 óra 45 perc alatt lehet 80%-ra tölteni, a BMW i Wallbox fali töltővel ez 2,5 órára csökken, 100%-ra pedig valamivel több mint 3 óra alatt töltődik.

Hibrid hajtás a legnépszerűbb BMW-kben 3

Míg a BMW X1 és X2 25e plug-in-hibrid verziója a második negyedév újdonsága, addig az első elektromos MINI, a Cooper SE már márciusban megérkezik. Nyáron pedig BMW első konnektorról tölthető kombija, a BMW 330e Touring jön.

Forrás: BMW