Az eredetileg a Carrerából származó, majd a Cayman GT4-hez alaposan átdolgozott majdnem-versenymotor épp csak kicsit visszafogott verziója hajtja a Porsche Cayman GTS 4.0-t – és persze a Boxster azonos kivitelű verzióját is. A 4,0 literes hathengeres bokszer itt 420 helyett 400 lóerőt ad le, 100 km/órára 4,4 helyett 4,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig nem 304, hanem „csak” 293 km/óra.

A modellpáros hatfokozatú kézi sebességváltót és sportkipufogót kapott, alapáras az adaptív PASM sportfelfüggesztés, a hasmagasságot 20 mm-rel csökkentették (de ha szeretnénk, ebből 10 mm-t visszaemelhetünk), a hajtott hátsó kerekek között mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű osztja el aktívan a nyomatékot. Szintén széria a Sport Chrono csomag, amihez a versenypálya-felhasználást telematikai adatokkal támogató Porsche Track Precision alkalmazás is társul.

Új belépő csúcsmodell a Porschénál 2

Az utastérben minden fekete, az üléseket Alcantara borítja.