Négyajtós kupékarosszériába ültet bele elektromos hajtásláncot a BMW. Az i4 az iX3 szabadidőjármű és az iNEXT után következik a sorban a márka villanyautó-palettáján, és fontos tagja lesz annak a részben vagy teljesen elektromos autókból álló, 25 tagú modellcsaládnak, amelyet 2023-ra ígér a BMW. Az ötödik generációs hajtáslánccal szerelt i4 akár 600 kilométeres hatótávolságot ígér.

Az egyelőre gyári kémfotókon bemutatott BMW i4 villanymotorja a várakozások szerint 530 lóerős lesz, azaz akár helyettesíthetné is az M4-est – hogy ez valóban megtörténik-e, vagy a bajorok maradnak a V8-asnál, egyelőre nem tudjuk. A házon belül kifejlesztett, padlóba rejtett akkucsomag tömege 550 kg, kapacitását előzetesen 80 kWh-ra teszi a BMW. Tölteni akár 150 kW-tal lehet majd, így 35 perc alatt 80%-ra tölthető az akku; máshogy megfogalmazva 6 perc alatt vesz magához 100 kilométernyi energiát.

Az autó 4 másodperc körül gyorsul majd 100 km/órára, végsebessége meghaladja a 200 km/órát.

Villanymotort kapnak az új BMW M-modellek? 2

Az alábbi videó a BMW csoport villamosítási stratégiáját mutatja be.