Extrém kifinomult futómű, hatalmas fékrendszer, 100 kilométeren akár 0,8 liternyi üzemanyagot megtakarító, 48 voltos mild hibrid hajtáslánc: ezeket mind megírtuk már az Audi S8 júliusi bemutatásakor.

A sarokszámokat azonban csak most közölte az Audi, és ezek nem is okoznak csalódást: az 571 lóerős turbómotor 3,8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a nehéz autót. A végsebességet 250 km/órában korlátozták, feloldhatóságáról nincs információ.

Nem csak erős, okos is az Audi S8 1
Nem csak erős, okos is az Audi S8 2

Nem csak erős, okos is az Audi S8

Nem csak erős, okos is az Audi S8

Nem csak erős, okos is az Audi S8 30
Nem csak erős, okos is az Audi S8 31
Nem csak erős, okos is az Audi S8 32
Nem csak erős, okos is az Audi S8 33
Nem csak erős, okos is az Audi S8 34
Nem csak erős, okos is az Audi S8 35
Nem csak erős, okos is az Audi S8 36
Nem csak erős, okos is az Audi S8 37
Nem csak erős, okos is az Audi S8 38
Nem csak erős, okos is az Audi S8 39
Nem csak erős, okos is az Audi S8 40
Nem csak erős, okos is az Audi S8 41
Nem csak erős, okos is az Audi S8 42
Nem csak erős, okos is az Audi S8 43
Nem csak erős, okos is az Audi S8 44
Nem csak erős, okos is az Audi S8 45
Nem csak erős, okos is az Audi S8 46
Nem csak erős, okos is az Audi S8 47
Nem csak erős, okos is az Audi S8 48
Nem csak erős, okos is az Audi S8 49
Nem csak erős, okos is az Audi S8 50
Nem csak erős, okos is az Audi S8 51
Nem csak erős, okos is az Audi S8 52
Nem csak erős, okos is az Audi S8 53
Nem csak erős, okos is az Audi S8 54
Nem csak erős, okos is az Audi S8 55
Nem csak erős, okos is az Audi S8 56
Fotó megosztása:

További részleteket is közöltek a prediktív adaptív felfüggesztésről: míg például a normál futómű oldaldőlése 5 fok, a különleges rendszer komfort üzemben 3, sport üzemben pedig csak 2,5 fokot enged. Azt már tudtuk, hogy beszálláshoz 50 mm-rel megemelkedik a futómű, az viszont újdonság, hogy ha oldalirányú ütközés fenyeget, 8 centivel emeli meg a karosszériát a rendszer, így hatékonyabb ugyanis az ütközésvédelem.

Nem csak erős, okos is az Audi S8 57

A fékek sem akármilyenek: az opciós karbon-kerámia rendszer elöl 42, hátul 37 centis tárcsákat kapott, az első nyeregben tíz dugattyú dolgozik. Az új modell a hírek szerint kizárólag nyújtott tengelytávval (518 cm karosszériahossz) lesz elérhető.

A vezetőtámogatás terén is tud újat mutatni az S8: Európa egyre több nagyvárosában elérhető lesz a zöldhullám-információ, amely a város központi vezérlő számítógépével kommunikálva úgy választja meg az autó sebességét, hogy pont jól érjen oda a következő kereszteződéshez.

Nem csak erős, okos is az Audi S8 58

Videón is megnézheted az Audi S8-ast: kattints ide!