2007-ben jelent meg és 12 éven át maradt gyártásban a Maserati GranTurismo és nyitható vászontetős testvére, a GranCabrio. Igazi olasz sportautó mindkettő a padlótól plafonig bőrrel borított belterével, a Pinifarinánál született gyönyörű formatervével és a Ferrarival közösen fejlesztett V8-as szívómotorral. Hosszas frissítések után most gördült le a szalagról az utolsó darab, a Zéda. Ezzel a különlegességgel búcsúzik is a szívó V8-astól a Maserati.

Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 1
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 2

Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival

Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 17
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 18
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 19
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 20
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 21
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 22
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 23
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 24
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 25
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 26
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 27
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 28
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 29
Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 30
Fotó megosztása:

Kékből fémtiszta szatén ezüstbe fordul az utolsó GranTursimo fényezése, mellyel azt üzenték az olaszok, hogy a modell legyártásával új korszak veszi kezdetét. Mégpedig a hibrid technológiát használó sportautóké, később pedig teljesen elektromos modellt is bemutatna a Maserati. A Ghibli és Quattroporte modellek mellett két új sportautóval és a GranTurismo utódjával is terveznek az olaszok. Ehhez a váltáshoz azonban elengedhetetlen modernizálni a modenai gyárat.

Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 31

Több mint egy évtized alatt 28 805 darab GranTurismo és 11 715 darab GranCabrio készült Modenában. A legerősebb változatában a 4,7 literes V8-as 460 lóerejét 7000-nél adja le. Az MC Stradale robotizált, 6 sebességes váltója, az MC Race Shift képes 60 milliszekundum alatt fokozatot váltani. Ebből mindössze 497 példányt gyártottak.

Lezárult egy korszak az utolsó szívómotoros Maseratival 32