2014-ben jelent meg a Subaru STI, ami már meghagyta az Impreza nevet a kevésbé vérpezsdítő modelleknek, most pedig itt a leghegyesebb változata, az S209-es. Ezen rögtön látszik, hogy a japánok hol nyúltak hozzá a sportmodellhez, hiszen a szélesebb nyomtávot csak hangsúlyozzák a 19 colos kovácsolt BBS felnik és a rájuk húzott Dunlop SP Sport Maxx GT 600A gumik. Ezért aztán 4,3 centivel szélesebb az STI S209 karosszériája is. 

Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 1
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 2

Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209

Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 19
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 20
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 21
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 22
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 23
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 24
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 25
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 26
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 27
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 28
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 29
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 30
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 31
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 32
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 33
Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 34
Fotó megosztása:

Elég látványosak lettek a terelőelemek, melyből jutott az első lökhárító oldalára és a küszöbre is. A hatalmas hátsó szárnyat pedig valószínűleg mindenki elsők között veszi észre. Akad még légkilépő a sárvédőíveket és szénszálas tetőpanel is a súlycsökkentés jegyében. Az S209-es egyébként kizárólag kékben és gyöngyház fehér színben érhető el.

Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 35

Sokkal érdekesebb viszont a technika, mert a Subarunál inkább arra mentek rá, a többi csak a tálalás része. A nyomtáv tehát elöl és hátul is 1,5 centit nőtt, hatdugattyús Brembo fékek lassítják az autót és modellspecifikus Bilstein lengéscsillapítókat kapott. Az S209-esben 20 mm-es stabilizátorok vannak, első keresztmerevítő és erősített hátsó segédváz.

Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 36

Átdolgozták az EJ25-ös kódjelű 2,5 literes, négyhengeres boxermotort. Az 1,3 barral töltő turbó a HKS-től érkezett, az intercoolerhez természetesen jár a vízpermetező rendszer. Az eredmény bő 340 lóerős teljesítmény és 447 Nm nyomaték. Hozzá hatgangos kéziváltót adnak, mert tudják, hogy mással nem lenne az igazi és ott van még az álladó összkerék-hajtás is. Mindkét tengelyen sperrdiffivel és nyomatékvektorozással. Az SI-Drive rendszer három módot kínál: Intelligent, Sport és Sport Sharp.

Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 37

Csupán 209 példányban készül az STI különleges változata, így a mikroszálas csodaanyaggal behúzott kormányát nem sokan markolászhatják majd. Annál valószínűbb, hogy hamar gyűjtői darab válik belőle. Főleg azokban az időkben, ahol egyre többször fenyegeti kihalás a hasonló sportszedánokat.

Borítékolhatóan ritkaság lesz a Subaru S209 38