Még meg sem jelent a Volvo XC40 EV, máris konkurenciája akadt. Illetve nem egészen: a Unity One szintén svéd, de egyetlen porcikájában sem vállal közösséget a prémium villanyautóval.

A Unity nevű vállalkozás első autója deklaráltan a puritán célszerűségre helyezi a hangsúlyt, ami persze azt is jelenti, hogy az 1+2 üléses autó akkumulátora akár 9 perc alatt feltölthető 20-ról 80 százalékra (50 kW-os töltővel).

Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 1
Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 2

Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt

Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 15
Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 16
Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 17
Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 18
Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 19
Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 20
Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 21
Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 22
Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 23
Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 24
Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 25
Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 26
Fotó megosztása:

Ez persze csak az egyik akkucsomag, hiszen kétfélével rendelhető: a villámgyorsan tölthető csupán 12 kWh-ás, hatótávolsága 150 kilométer. A másiknak a kapacitása és a hatótávolsága egyaránt kétszer ekkora, és feltölteni is 17 percig tart. Ha 10 percig rajta hagyjuk bármely autót a töltőn, további 100 kilométert tehetünk meg, ami nem rossz.

Az is igaz, hogy száguldani nem fogunk a kis járgánnyal: egy szem villanymotorja 68 lóerős és 85 Nm-es – városban pont elég, állítja a gyártó. A 600 kilogrammos menetkész tömeg fényében igazuk is lehet: a végsebesség 120 km/óra, 100-ra 9,9 másodperc, 50-re 4,1 másodperc alatt gyorsul a parány. Városban nyugisan vezethető, de választhatjuk a Boost üzemmódot, ami dinamikusabbá, tüzesebbé teszi az autót.

Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 27

Az akkuk a padló alatt vannak, a csomagtartó 122 literes

A 3222 mm hosszú jármű tükrökkel együtt 1709 mm széles. Hátul nincs tehát valami sok hely, viszont mivel a sofőr középen ül, legalább a lábaknak jut hely bőven. A keskeny és rövid karosszéria előnye a minimális fordulókör: hét méteren megfordul a kisautó.

Belső visszapillantó tükör nincs, helyette széles látószögű kamera vetíti ki a mögöttes képet a műszerfali kijelzőre. A karosszéria anyagában színezett elemei leszerelhetők és könnyen cserélhetők. A biztonságról az EU-ban kötelezően előírt ESP és TPMS mellett fejlett kamera alapú vezetőtámogató rendszerek is gondoskodhatna.

Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 28

A LED-es fényszóró opciós, a többi fényforrás alapáron diódás. Kérhető elektrokróm napfénytető, fűthető szélvédő és ülésfűtés. Alapáras a színes hangulatvilágítás, az Android alapú multimédia rendszer és a két hátsó Isofix gyerekülés-rögzítés. A fedélzeti funkciók mobil interneten vagy wifin keresztül frissíthetők, a gyártó három éves vagy 95 ezer kilométeres garanciát ad termékére.

Svéd villanyautó, hatmillió forint alatt 29