Toyota 2000GT: az autórajongóknak nem kell bemutatni a japán gyár egykori csodafegyverét, az 1967 és 1970 között valamivel több mint 300 példányban épített, a Yamaha által finomhangolt, soros hathengeres, kétliteres motorral szerelt kupét.

Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 1
Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 2

Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért

Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért

Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 11
Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 12
Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 13
Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 14
Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 15
Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 16
Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 17
Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 18
Fotó megosztása:

Azt viszont kevesebben tudják, hogy az autóból készült egy gyengébb, egyszerűbb, olcsóbb verzió is. A Camry 2,3 literes SOHC blokkjával hajtott autót az észak-amerikai piacra szánták, de még mielőtt elkészült volna, a teljes programot elkaszálta a Toyota – egyszerűen túl sokba került a presztízsépítés, annak ellenére, hogy a 2000GT-t drágábban adták, mint a korabeli Porschékat.

Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 19

Mire megszületett a halálos ítélet, kilenc darab prototípust készítettek az autóból. Ebből mindössze kettő volt automata váltós – és ezek egyike került most kalapács alá egy tokiói árverésen. Az autót különösen izgalmassá tette, hogy a 001-es alvázszámú variánsról volt szó.

Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 20

A szakértők előzetesen nagyjából 80 millió jenre (223 millió Ft) becsülték a 2300GT értékét. Végül ennél 10 százalékkal többet hozott a kupé, ami rengeteg pénz, de ennél jóval többet is fizettek már 2000GT-ért: három olyan példányról is tudunk, amelyeket egymillió dollár fölötti áron árvereztek el.

Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 21