„Az első hivatalos Aston Martin kereskedés 2020 első negyedévében nyitja meg kapuit Budapesten” – a meglepő mondat a Vezesshez befutott meghívóban szerepel. Kétség kívül a hónap autóipari híre Magyarországon a patinás márka hazai megjelenése.

Egyelőre annyit tudni a szalonnyitásról, hogy a Gablini csoport a brit cég hazai partnere. Az aprócska manufaktúrákat nem számolva az Aston Martin jelenleg a világ egyetlen független luxusautó-gyártója.

Közvetlen riválisa lesz a márka a Ferrarinak, amelyből 9 új személyautót helyeztek forgalomba 2019 első felében idehaza a Datahouse statisztikái alapján. Információink szerint ennek akár a duplája is lehet a valós hazai értékesítés, sajnos még mindig divat a kiemelkedően magas vételárú járművek vásárlói között a szlovák, német, és újabban a cseh rendszám.

Az Astonnál is hasonló, évi 10-20-30 példány magyarországi értékesítésére lehet számítani. A márka sorozatgyártású kínálata jelenleg a Vantage, a DB11, a DBS Superleggera (őt vezettük, tesztünk itt olvasható) és a Rapide modellekből áll. Utóbbiból készül 155 darab elektromos is, majd hamarosan jön az Aston első SUV-ja, és persze nem felejtjük ki a sorból a Valkyrie nevű hipersportautót. Ebből a 3,2 millió dolláros hibridből már mind a 150 példány elkelt tavaly, de tudomásunk szerint egyelőre még nincs leszállított példány.

Természetesen ott leszünk a jövő heti hivatalos bejelentésen, bővebben akkor írunk a szalonnyitásról, és az Aston Martin hazai terveiről.