Vadonatúj formanyelvvel, az utcai Lotus modellek körében egyedülálló, egyetlen darabból készült, szénszálas monocoque vázszerkezettel mutatkozik be az Evija, a brit manufaktúra első villanyautója.

A kétszemélyes autóban az ülések mögött helyezkedik el a Williams Advanced Engineering által fejlesztett, 2000 kilowattos akkucsomag. Az akkuk könnyedén cserélhetők, így az autó lépést tarthat a fejlesztésekkel, illetve gyorsan ismét üzemkésszé tehető, ami lehetővé teszi a versenyfelhasználást.

Az Evija az első Lotus, amely szárnyas ajtókat kapott, ezek gombnyomásra zárhatók.

Maga a töltés is ultragyors: a fejlesztők szerint a világ leggyorsabban tölthető akkumulátoráról van szó. 350 kW-tal töltve 18 perc alatt 100%-ra tölthető az autó, de akár 800 kW-tal is tölthetnénk, ha léteznének ilyen töltők a piacon.

A hatótávolság a WLTP ciklus szerint 400 kilométer – nyilván normál használat mellett.

A négy kereket egy-egy külön villanymotor hajtja. Ezek közös házban kaptak helyet saját erőátviteli rendszerükkel; utóbbi mindössze 100 mm vastag, bolygóműves szerkezet.

Az autó megcélzott tömege mindössze 1680 kg, ami a (szintén fejlesztési célértékként megadott) 2000 lóerős összteljesítmény (a forgatónyomatéka 1700 Nm) mellett elképesztő. A szabad hasmagasság 105 mm.

A takarékostól a verseny üzemmódig ötféle hangolásban működtethető Evijának 3 másodperc sem kell ahhoz, hogy 100 km/órára gyorsuljon, végsebessége meghaladja a 320 km/órát. Álló helyzetből nem egészen 9 másodperc alatt gyorsul 300-ra az autó.

A kormánykerék az LMP és F1-es versenyautók világát idézi; közepén kapott helyet az üzemmódváltó.

A speciális aerodinamikának, valamint a motorok és az akkumulátorok brutális hűtésének köszönhetően az autó hét percen keresztül vezethető folyamatosan versenypálya üzemmódban, padlógázon, teljesítményvesztés nélkül.

A visszapillantókat a kerékdobokba, illetve a tetőbe süllyesztett kamerák helyettesítik.

Az Evija nettó vételára 1,7 millió font, azaz 614 millió Ft, az érdeklődőktől negyedmillió fontos (90 millió Ft) előleget kér a gyártó. A gyártás 2020-ban indul.

Az Evija a világon elsőként nem csak a távolsági, de a tompított világítást is lézer-fényszóróval oldja meg.

A hárompontos biztonsági övek helyett opcióként négypontos versenyövek is kérhetők. Alapfelszerelés a multimédiás rendszer és a klímaberendezés, az autóhoz felhőn keresztül a világon bárhonnan csatlakozhat tulajdonosa.