A terv szerint a fővárosi önkormányzat kezdeményezi a H5-ös HÉV-vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását annak érdekében, hogy a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát metróüzemre alakítsák át, tekintettel a H5-ös HÉV fontosságára, utasforgalmának nagyságára – írta az Index.

Az elgondolást az is indokolja, hogy Óbuda közlekedési problémái a várost kettészelő HÉV négy III. kerületi, szintbeli kereszteződésére vezethetők vissza, amelyek akadályozzák a helyi közúti közlekedést.

A közgyűlés arról is döntött, hogy a H5-ös HÉV-vonalat, tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza, és felkéri a BKK-t a szükséges módosítások átvezetésére.

További főbb tervek:

  • az 1-es villamos meghosszabbítása a Bécsi úton, a Vörösvári út–Aranyvölgy szakaszon, a külső végállomásnál P+R parkoló kialakítása (erre a projektre a 2021–2025 közötti időszakban biztosítanak forrást).
  • Pacsirtamező utcai villamos kialakítása: itt 1981-ig járt villamos, akkor a vonalat felszámolták, és az Óbudai lakótelepet, valamint a belső-óbudai térséget buszok szolgálják ki mind a mai napig. A Pacsirtamező utcai villamosvonal megépítésével és a budai villamoshálózatba integrálásával javulnak a közlekedési kapcsolatok.
  • Aquincum Duna-híd építése: a projekt a Körvasút-menti körút kiépítésének része, melynek az első, 10-es út–M3 autópálya közötti szakasza szerepel a BMT projekt elképzelései között.