Idén is kiadta kezdeti minőségi felmérését (Initial Quality Study, IQS) a J.D. Power, amely azt vizsgálja, mennyi problémája támadt frissen vásárolt autójukkal a fogyasztóknak.

Nem kevesebb mint 76 ezer felhasználót kérdeztek meg, nyolc kategóriában 233 potenciális hibajelenséget firtatva. Amellett, hogy továbbra is a modern technológiák (infotainment és online kapcsolódás) okozzák a legtöbb gondot, visszatértek olyan régi problémák, mint az el nem induló motorok, a fék- és futóműzajok, vagy a hibás fényezés.

A tömegpiaci szereplők között a Kia, a prémium márkák körében (meg úgy abszolút értelemben is) a Genesis nyerte meg a felmérést – előbbi sorban ötödször, utóbbi másodszor. Mindkét márka a Hyundai-Kia csoport tagja; a vezérmárka Hyundai a lista harmadik helyén végzett. A legjobb japán márka a Nissan, a legjobb európai a Mercedes-Benz.

MárkaHibajelenség / 100 autó
1.Genesis63
2.Kia70
3.Hyundai71
4.Ford83
5.Lincoln84
6.Chevrolet85
7.Nissan86
8.Dodge90
9.Lexus90
10.Toyota90
11.Buick92
Iparági átlag93
12.GMC94
13.Mazda94
14.Mercedes-Benz94
15.Porsche96
16.Honda98
17.Cadillac100
18.Jeep100
19.Infiniti101
20.BMW102
21.Ram105
22.Audi106
23.Mini107
24.Acura110
25.Chrysler113
26.Subaru113
27.Volkswagen113
28.Volvo114
29.Alfa Romeo118
30.Mitsubishi121
31.Jaguar123
32.Land Rover130