Kétféle fékpedálérzetet kínál az az integrált fékrendszer, amely a hivatalosan június végén debütáló BMW M8 modellcsaládban mutatkozik be. A rendszer lényege, hogy egyetlen, kompakt modulban kap helyet a fékműködtető, a fékrásegítő és a vezérlőrendszer. A helytakarékosság mellett mintegy 2 kilogrammal könnyebb a szokásosnál a megoldás, amely ráadásul vákuummentes: a szükséges rásegítési erőt villanymotor állítja elő, ami gyorsabb, dinamikusabb, pontosabb beavatkozást tesz lehetővé a menetstabilizáló rendszerek részéről. A megoldás ráadásul helyzettől függetlenül kiváló visszajelzést biztosít, a pedálérzet pedig beállítható komfort és sport üzemmódba, ami a lassításhoz szükséges nyomás mértékét szabályozza. Ehhez az okos vezérléshez kétféle mechanikus rendszer: a hagyományos, illetve karbon-kerámia fékek kapcsolódnak.

A 4,4 literes, ikerturbós V8-as alapkivitelében 600, Competition verzióban 625 lóerőt ad le; a nyomatéki csúcs mindkét esetben 750 Nm, de az erősebb motorhoz merevebb bakok társulnak, ami közvetlenebb reakciókat, ugyanakkor intenzívebb motorhangot is eredményez. Az M8 Coupé 3,3, az M8 Competition Coupé 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a kabrió mindkét esetben egy tizedmásodperccel lomhább. 0-200-ra már nagyobbak a különbségek: a kupé 10,8, a kabrió 11,3 másodperc alatt végez a feladattal, a Competition verzió mindkét esetben két tizeddel fürgébb. A végsebesség 305 km/óra mindegyik típusvariánsnál, de csak ha megrendeljük az M Driver csomagot, különben kocoghatunk 250-nel.

Ezek most a legvadabb BMW-k 2

A hűtő- és kenési rendszert versenyterhelésre méretezték, a sebességváltó három program (takarékos, sportos, verseny) szerint működik, az összkerékhajtás elsősorban a hátsó tengelyre juttat nyomatékot, illetve a DSC kikapcsolása után tisztán hátul hajt az autó. A bal és jobb oldal között aktív hátsó differenciálmű osztja el az erőt. A számtalan menetdinamikai rendszer beállítására külön gombbal előhívható menü szolgál, a felhasználó két összeállítást elmenthet és bármikor előhívhat, míg egy harmadik gomb, az M Mode egy csapásra küzdelemre kész állapotba hozza az autót.

Ezek most a legvadabb BMW-k 3

A BMW M8 család hivatalos világpremierjére június végén kerül sor, vélhetőleg az árakat is akkor hozzák majd nyilvánosságra.

Forrás: BMW, BMW M
Kapcsolódó címkék: BMW bmw 8 bmw m8 M8