Egyszerre két szabadidőjárművében is bevezeti új 4.4 V8-as turbómotorját a BMW, amely sportautóvá változtatja a nehéz vasakat. A BMW X5-öst 4,3, az X7-est 4,7 másodperc alatt repíti 100 km/órára az az 530 lóerős, 4,4 literes V8-as turbómotor, amelyet egyidejűleg mutatnak be mindkét szériában.

Az M50i jelzésű motor 5500 és 6000/perc között adja le impozáns csúcsteljesítményét, a legnagyobb forgatónyomaték (750 Nm) már 1800/percnél elérhető, és egészen 4600/percig rendelkezésre áll.

A nyolchengeres motor új forgattyúsházat és főtengelyt, új hengereket, dugattyúkat és hengerfejet kapott. A hengersorok között elhelyezett turbófeltöltőt megnövelték, ahogy a befecskendezési nyomást (350 bar) is. A teljesen változó szelepvezérlésű motor mögé széria M differenciálművet és új generációs összkerékhajtást kapcsoltak, a kipufogó egyedi fejlesztés.

Szintén speciális hangolású az adaptív felfüggesztés, amely az X7-ben alapfelszerelésként, az X5-ben felárért elöl-hátul változtatható hasmagasságú légrugókat alkalmaz.

Az autók gyártása idén augusztusban veszi kezdetét a BMW szabadidőjárművekre szakosodott spartanburgi (USA) üzemében, a forgalmazás ősszel indul.