Ez a Pénzügyminisztérium Hvg.hu birtokába került előterjesztéséből derült ki.

Az adócsökkentéssel a költségvetésből összesen 19 milliárd forintnyi bevétel esne ki, amit azonban az öregebb importautók regisztrációs adójának és az öregebb cégautók közterheinek emelésével ellensúlyozna a tervezet.

A kormányhatározat elfogadása esetén

  • eltörölnék a forgalmi engedély és a törzskönyv illetékét;
  • az eredetvizsgálat díját;
  • a külföldről származó gépkocsi esetén a származás-ellenőrzés díját és a rendszámtábla, illetve a regisztrációs matrica díját abban az esetben, ha a gépjármű megszerzése esetén vagyonszerzési illetéket kell fizetni.
  • Egyszerűsödnének az öröklés szabályai.
  • A legfiatalabb kocsiknál felére, az autók többségénél enyhén csökkenne a gépjárműadó.
  • A környezetkímélő – elektromos és tölthető hibrid – járművek kedvezményei megmaradnának.
  • Mesterségesen fékeznék az öregebb, leginkább környezetkárosító autók behozatalát, ezért jelentősen átalakítanák a regisztrációs adót, bevezetnék a Euro 6-os kategóriát, ezzel leginkább az öreg dízautók importját drágítanák.
  • A cégautóadó mértéke a környezetvédelmi besorolás alapján differenciáltabb lenne és emelkedne, méghozzá a rosszabb környezetvédelmi besorolású és az erősebb gépjárművek esetében jelentősen, más csoportokban kisebb mértékben.

A már forgalomban lévő autók esetében a gépjárműadó nem változna.

A dokumentumnak része a kidolgozott kormányhatározat is, amit egyszerű elfogadni, azonban a javaslat többi részének elfogadásához több jogszabályt is módosítania kell az Országgyűlésnek. Az előterjesztés készítői szerint a parlament még a tavaszi ülésszakán tárgyalhatja az előterjesztés alapján kidolgozott törvényjavaslatot.