A lapjelentés alapján a szóban forgó motorvezérlő szoftverfunkció a hűtőfolyadék hőmérsékletét szabályozza azzal a céllal, hogy a motor nitrogén-oxid-kibocsátása mérőpadon ne haladja meg a megszabott határértékeket, forgalmi körülmények között azonban ezt már nem teszi.

A lap értesülése szerint a szóban forgó szoftverfunkciót nemcsak a Mercedes GLK-ba, hanem a Mercedes C-, E- és S-osztályba is beépítették.

A Mercedes GLK motorvezérlő szoftverébe beépített funkció ténye és az emiatt folyamatban lévő hatósági vizsgálat az idén áprilisban vált ismertté. A német szövetségi közlekedési minisztérium akkor közölte, hogy a vizsgálat 2018 ősze óta tart, és annak lezárásáig nem hoznak nyilvánosságra részleteket.

A Daimler közleménye szerint a szoftverfunkciót saját maga jelentette be a Kraftfahrt-Bundesamtnál (KBA), és együttműködik a hatósággal a folyamatban lévő vizsgálatban. A funkciót a Daimler egyébként nem tekinti illegálisnak. A meghallgatások még tartanak, ezért minden esetleges visszahívási akcióról vagy az érintett modellek számáról tett kijelentés “puszta spekuláció”.